وزارت کشاورزی آمریکا مجوز فروش مرغ آزمایشگاهی را صادر کرد

وزارت کشاورزی آمریکا مجوز فروش مرغ آزمایشگاهی را صادر کرد دیجیتالر: دو استارت آپ با دریافت نخستین مجوز فروش مرغ آزمایشگاهی در آمریکا اعلام نمودند که وزارت کشاورزی این کشور در یک تصمیم مهم، فروش مرغ کشت سلولی را تایید کرده است. این تاییدیه، راه را برای مصرف کنندگان هموار می سازد تا خودشان مرغ آزمایشگاهی را امتحان کنند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، گوشت پرورشی که به عنوان پروتئین کشت شده، پروتئین مبتنی بر سلول یا پروتئین آزمایشگاهی نیز شناخته می شود، با قرار دادن سلول های بنیادی به دست آمده از چربی یا ماهیچه حیوان در محیط کشت ایجاد می شود که سلول ها را تغذیه می کند و به آنها اجازه رشد می دهد. سپس، این محیط در یک بیوراکتور قرار می گیرد تا از رشد سلول ها حمایت کند و محصول نهایی را بسازد که ظاهر و طعمی شبیه به گوشت سنتی دارد.
طرفداران گوشت پرورشی می گویند که این محصول نسبت به گوشت سنتی سالم تر و با محیط زیست سازگارتر است. به غیر از آمریکا، تنها سنگاپور مجوز فروش گوشت کشت سلولی را داده است.
«وزارت کشاورزی آمریکا»(USDA)، تأییدیه ای را برای شرکت های «گود میت»(Good Meat) و «آپساید فودز»(Upside Foods) صادر کرده است. هر دو شرکت ماه ها پیش، از «سازمان غذا و داروی آمریکا»(FDA) مجوز دریافت کرده بودند و این سازمان گفته بود که مرغ تولید شده در لابراتوار هر دو شرکت، برای مصرف انسان ایمن است.
در نتیجه این تصمیم، وزارت کشاورزی آمریکا مانند کارخانه ها و کشتارگاه های سنتی فرآوری گوشت، تأسیسات گوشت پرورشی را نیز بازرسی خواهدنمود.
گوشت مرغ تولیدشده توسط آپساید فودز و گود میت در زمان فروش به مصرف کنندگان، به عنوان «مرغ کشت سلولی» برچسب گذاری می شود.
گود میت، مجوز فروش گوشت پرورشی خودرا در سنگاپور دریافت کرده و این محصول از دسامبر ۲۰۲۰ در دسترس مصرف کنندگان است.
«جاش تتریک»(Josh Tetrick)، مدیرعامل اجرائی و یکی از بنیان گذاران شرکت «ایت جاست»(Eat Just) که شرکت مادر گود میت است، در اطلاعیه ای اظهار داشت: اعلام کردن این خبر که ما حالا می توانیم تولید و فروش گوشت کشت شده را در آمریکا انجام دهیم، لحظه مهمی برای شرکت، صنعت و سیستم غذایی ما بشمار می رود.
شرکت «جوین بایولوژیکس»(Joinn Biologics) که شریک تولید گود میت است نیز مجوز وزارت کشاورزی آمریکا را برای تولید این گوشت پرورشی دریافت کرد. بگفته این شرکت، «خوزه آندرس»(Jose Andres) سرآشپز اسپانیایی-آمریکایی، نخستین سفارش فروش مرغ پرورشی گود میت را برای سرو آن در یک رستوران ناشناس در واشنگتن دی سی ارایه داده است.
آپساید فودز نیز نخستین سفارش خودرا برای مرغ پرورشی دریافت کرده است. «دومینیک کرن»(Dominique Crenn) سرآشپز فرانسوی، این محصول را در تعداد محدود در رستوران خود در سن فرانسیسکو سرو خواهدنمود.
«اوما والتی»(Uma Valeti)، بنیان گذار و مدیرعامل آپساید فودز در اطلاعیه ای اظهار داشت: این تاییدیه اساسا نحوه ورود گوشت به میز ما را تغییر خواهد داد. این یک گام بزرگ به سمت آینده ای پایدارتر است که انتخاب و زندگی را حفظ می نماید.
با کاهش علاقه مصرف کنندگان به گوشت های گیاهی، سرمایه گذاران روی صنعت گوشت پرورشی سرمایه گزاری نموده اند. گزارش ها حاکی از این هستند که شرکت ایت جاست تا به امروز، ۹۷۸.۵ میلیون دلار و آپساید فودز ۶۰۸.۴ میلیون دلار جمع آوری کرده اند.
حتی با داشتن پول نقد و تأییدیه نظارتی، استارت آپ های گوشت کشت سلولی قبل از این که محصولات شان به یک جریان اصلی تبدیل شوند، با موانع زیادی روبه رو هستند. این شرکتها در تلاش هستند تا بفهمند که چگونه بیوراکتورهایی با حجم کافی را برای دستیابی به مقیاس مورد نظر ایجاد کنند. رسانه های گرانقیمت و ورودی هایی که سلول ها را تغذیه می کنند، قیمت محصول نهایی را بسیار بالا نگه می دارند.
علاوه بر این، استارت آپ ها باید مصرف کنندگان را متقاعد کنند تا بخواهند گوشتی را که در لابراتوار پرورش داده می شود بخورند، نه گوشت تولیدشده در مزرعه.
اگر صنعت بتواند بر چنین موانعی غلبه کند، انتظارات از آن بالا خواهد بود.



1402/04/02
18:51:18
5.0 / 5
324
تگهای خبر: تولید , رسانه , سرمایه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات