حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۴۱

اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند

اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند به گزارش دیجیتالر، اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا در رابطه با پست های تبلیغاتی شفافیت بیشتری عرضه کنند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از رویترز، AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرده تا شفافیت در رابطه با پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش یابد. این قوانین در حالی تصویب شده که چندی قبل آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک اینفلوئنسر با حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام را به علت فقدان شفافیت در رابطه با یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد. AGCOM اعلام نمود قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می شود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیشتر از یک میلیون فالوئر همکاری می کنند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید به صورت شفاف و به روشی برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احیانا با جریمه ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو می شود. با عنایت به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند. مقامات ایتالیا همینطور اعلام نمودند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل در ارتباط با تمام رسانه ها احترام بگذارند. طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد. اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به صورت خاص اینفلوئنسر مذکور( فرانگی) را هدف نگرفته بود. سال قبل فرانسه قانونی را عرضه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری در رابطه با محتوای پولی فراهم آورد.


منبع:

1402/10/25
11:41:58
5.0 / 5
242
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , پست , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات