شكایت از نصب آنتن های موبایل را به كجا باید برد؟

شكایت از نصب آنتن های موبایل را به كجا باید برد؟ دیجیتالر: باآنكه بارها اعلام شده تشعشعات پرتوهای رادیویی كمتر از میزان استاندارد تعیین شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دكل های اپراتورهای تلفن همراه و وایمكس می توانند شكایت خویش را ثبت كنند تا اندازه گیری های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، با عنایت به پروانه های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و و وایمكس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شكایات مردم از تشعشعات آنتن های اپراتورهای یادشده اقدام می كند. این فرآیند به صورت ثبت شكایت در سامانه شكایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شكایت و انجام اندازه گیری های لازم توسط اپراتور یا اداره كل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران بعنوان متولی تشعشعات در كشور درباره نتایج اندازه گیری انجام می گردد.

آنتن ها باید در چه فاصله ای از اماكن مسكونی نصب شوند؟
تشعشعات رادیویی و مایكروویو در مناطق مسكونی و اماكن عمومی باید از حدودی كه در استاندارد ملی ایران با عنوان «پرتوهای غیریون ساز-حدود پرتوگیری» آمده است، كمتر باشد. متولی نصب و رسیدگی به شكایات مربوط به دكل ها در شهر تهران، شركت ارتباط مشترك شهر بوده و در شهرستان ها به عهده شهرداری هاست. ازاین رو در صورت وجود هرگونه نگرانی افراد از برپایی، سازه، استقامت پایه و محل نصب دكل های اپراتورهای تلفن همراه و وایمكس، باید با این نهادها یادشده مكاتبه كرد.
تاكنون فاصله مشخصی جهت نصب آنتن های مخابراتی از اماكن مسكونی تعیین نشده است، زیرا فاصله در كنار پارامترهای دیگری چون توان تشعشعی و زاویه تابش آنتن تعیین كننده استاندارد یا غیراستاندارد بودن حدود تشعشعات یك آنتن است. ازاین رو درصورت وجود نگرانی از تشعشعات آنتنی در مجاورت مكانی مسكونی باید مبحث با استفاده از ثبت شكایت در سامانه شكایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری شود تا بعد از انجام اندازه گیری های لازم رای نهایی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر از جانب سازمان انرژی اتمی ایران صادر شود.

نحوه ثبت درخواست شكایت از دكل ها و تشعشعات آنتن ها
جهت ثبت شكایت در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توانید به شاخه پاسخگویی به شكایات (در سمت راست صفحه اصلی) مراجعه نموده و با وارد كردن اطلاعات خواسته شده در هر قسمت، شكایت خویش را ثبت و با گرفتن كد رهگیری مراحل اقدامات انجام شده در آن مورد را پیگیری كنید.
البته شكایت درباره تشعشعات پرتوهای رادیویی به صورت خاص در این لینك وجود دارد كه با رجوع به سامانه می توانید در صورت درخواست از وضعیت آنتن های تلفن همراه و وایمكس از نظر میزان تشعشعات و یا بررسی استقامت ساختمان، سازه، دكل، مهار و غیره در سراسر كشور و حل هرگونه نگرانی مردمی در این باره، لازم است از نوع سرویس، رادیویی را انتخاب و بر حسب نوع درخواست كه تشعشعات یا تداخلات است، اپراتور را مشخص كنید.
برای پیگیری درخواست هم می توانید بعد از كلیك روی «پیگیری درخواست» با وارد كردن كد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود آگاه شوید. چنانچه درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت «نتیجه بررسی» متنی با رنگ قرمز نتیجه نهایی رسیدگی به درخواست را به شما نشان داده است. در نهایت هم تمامی مراحل اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام گرفته به صورت پیامك برای متقاضی ارسال می گردد.



1396/11/24
14:09:04
5.0 / 5
167
تگهای خبر: تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات