3700 شركت دانش بنیان در كشور فعالیت می نمایند

3700 شركت دانش بنیان در كشور فعالیت می نمایند دیجیتالر: اراك - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: سه هزار و 700 شركت دانش بنیان در نقاط مختلف كشور فعالیت می نمایند و هر روز به شمار این واحدها به خصوص در استان های بزرگ اضافه می گردد.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایرنا، «سورنا ستاری» عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان مركزی در اراك، اضافه كرد: شركت های دانش بنیان سال قبل بیش از 600 هزار میلیارد ریال فروش محصولات داشتند كه این یك افتخار بزرگ در عرصه تولید كشور به حساب می آید.
وی افزود: اقتصاد كشور ایران همچنان بر پایه فروش نفت می باشد كه باید با تولید چرخش در حوزه تولید و كارآفرینی و تكیه بر ظرفیت های بومی از اقتصاد تك محصولی فاصله گرفت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان كرد: با هزینهاستخراج هر بشكه نفت چهار یا پنج دلار و به قیمت فروش 50 تا 60 دلاری نمی توان اقتصاد كشور را در راه پویایی قرار داد و باید بر پژوهش، فناوری و تبدیل ایده به عمل سرمایه گذاری كرد.
وی اضافه كرد: رشد اقتصادی با فروش نفت حاصل نمی گردد بلكه با توسعه شركت های دانش بنیان، كارآفرینی و سرمایه گذاری شخصی می توان شاخص های اقتصادی را در كشور فعال و زمینه اشتغال مولد را فراهم نمود.
ستاری تصریح كرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی وظیفه دارند فضای كسب و كار را در نقاط مختلف استان فراهم نمایند تا جوانان بتوانند با خلاقیت های خود وارد عرصه شده و زمینه توسعه همه جانبه كشور را فراهم نمایند.
وی اظهار داشت: محیط كسب و كار باید با جذب سرمایه گذران داخلی و خارجی فراهم گردد و در این امر خطیر نباید از درآمد نفتی بهره برد چون كه اگر پول نفت در راه كارآفرینی جریان پیدا كند این فضا را در مدت زمانی كوتاهی به چالش می كشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: گذار از تحریم ها و تهدید دشمنان نظام اسلامی تنها با تاكید بر داشته های داخلی بخصوص توسعه شركت های دانش بنیان محقق می گردد و مسئولان باید پشتیبانی از كارآفرینان را با فراهم كردن فضای كسب و كار سرلوحه امور قرار دهند.
وی بیان كرد: بیش از 33 میلیون جوان تحصیكرده و آموزش دیده 20 تا 40 سال در نقاط مختلف ایران اسلامی در انتظار حمایت مسئولان هستند كه این حمایت باید در تولید فضای كسب و كار و بهره گیری از استعدادها و خلاقیت های افراد باشد.
ستاری تصریح كرد: عاملی كه سبب می گردد اقتصاد دانش بنیان حركت نماید، اراده فردی و جمعی افراد و حمایت های سرمایه گذاران است كه مسئولان در شكل گیری این مهم نقش محوری دارند.
وی تصریح كرد: به كارگیری جوانان در دستگاه های دولتی و خصوصی بزرگترین خیانت به جامعه است چون كه پشت میز نشینی با پرورش خلاقیت سازگار نیست و روحیه كارآفرینی را سركوب می كند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان كرد: تولید فضای كسب و كار برای جوانان در جهت جلوگیری از مهاجرت مهمترین بحث روز در بنیاد علمی نخبگان است كه این مهم باید در همه نقاط كشور برای حفظ جمعیت جوان بسط داده شود.
ستاری اضافه كرد: 47 میلیون اینترنت یوزر در كشور ایران وجود دارد كه بیش از نیمی از ظرفیت اینترنت یوزرهای خاورمیانه به حساب می آید و بزرگترین شركت های نانو تكنولوژی در منطقه خاورمیانه مربوط به ایران است، ازاین رو روند توسعه شركت های دانش بنیاد و محیط های كسب و كار در كشور فراهم شده و می طلبد مسئولان نسبت به پشتیبانی از این كارآفرینان برنامه های مدون تدوین كنند.
وی اظهار داشت: در اقتصاد دانش بنیان منابع نفتی، گازی و معدنی ملاك فعالیت محسوب نمی گردد بلكه همه تلاش ها و اقدامات در جهت بالا بردن ارزش افزوده منابع و ذخایر زیرزمینی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح كرد: ارزش افزوده در كشورهای صنعتی جهان در گذشته به تعداد دودكش ها و صنایع بزرگ بود اما در نگاه جدید ایده عامل ارزش افزوده است و سود سرشار با خود دارد.
استاندار مركزی هم در این نشست اظهار داشت: تمامی شاخصه های اقتصادی این استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
«سید علی آقازاده» اضافه كرد: بیش از 367 میلیون دلار انواع كالای غیر نفتی در چهارماه اول امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شده كه این مهم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.
وی افزود: با وجود اینكه میزان بارش ها امسال 25 درصد كمتر از سال قبل بوده اما، میزان برداشت انواع محصولات كشاورزی در سال زراعی جاری رشد دارد.
استاندار مركزی تصریح كرد: بیش از 47 درصد از اعتبارات عمرانی امسال در چهار ماه گذشته تخصیص یافته در صورتیكه همه اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در سال قبل كمتر از 42 درصد بوده است.
وی بیان كرد: با اعمال برنامه ها و بسته های راهگشای ارزی از جانب دولت در ایام اخیر قیمت ارز و طلا ثبات نسبی دارد و در صورت تداوم این اقدامات شایسته بزودی بازار كالا به ثبات كامل خواهد رسید.
آقازاده افزود: توطئه های دشمنان نظام اسلامی در جهت تضعیف عملكرد انقلاب است كه در صورت حفظ وحدت و همدلی مردم و مسئولان می توان نقشه های شوم بدخواهان را نقش برآب كرد.
وی اظهار داشت: قیمت ارز و دلار برای خرید كالاهای اساسی بر مبنای سخنان رئیس جمهوری در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته تا آخر فروردین سال 1398 ثابت خواهد بود كه این مهم آرامش را به بازار می آورد.
استاندار مركزی بیان كرد: نخستین ارتباط مستقیم شورای اداری استان با شهرستان ها با استفاده از ویدئو كنفرانس هم در این شورا عملیاتی شد كه صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش میزان خدمات رسانی مسئولان به مردم مهمترین اهداف آن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی هم در این نشست اظهار داشت: ساعت كاری ادارات و نهادهای دولتی این استان بر مبنای دستور استاندار مركزی از شنبه ۲۰ مرداد ماه به روال قبل بر می گردد.
«سعید فرخی» اضافه كرد: طبق گزارش شركت توزیع برق استان مركزی با مصرف بهینه برق از ساعات ۱۲ تا ۱۸ به صورت متوسط در دستگاه های دولتی روزانه ۳۵ مگاوات (معادل ۴ درصد مصرف استان) صرفه جویی شده است.
وی افزود: عملكرد ۸۵ دستگاه اجرایی در مورد الگوی مصرف برق مورد ارزیابی قرار گرفت كه نسبت به مشابه سال قبل ۱۴ دستگاه صرفه جویی ۱۰ درصدی، ۶۴ دستگاه در حوزه مصرف انرژی عملكرد مثبت و بقیه دستگاه ها بیش از اندازه مجاز برق مصرف كرده اند.
رئیس پارك علم و فناوری استان مركزی هم در این نشست اظهار داشت: ماموریت اصلی پارك های علم و فناوری تسهیل در افزایش ثروت در جامعه با بهره گیری از فرهنگ فناوری و كارآفرینی و رقابت در تولید است.
«محمد رفیعی» اضافه كرد: پارك علم و فناوری استان مركزی در سال 1381 راه اندازی شده و بعنوان پارك های سطح یك كشور به حساب می آید و در سازمان جهانی پارك هاو انجمن علمی پارك های علم و فناوری آسیا هم عضو است.
وی بیان كرد: تولید شرایط و خدمات و حمایت هایی كه برای شكل گیری و تسهیل در كسب و كارهای دانش بنیان، اشتغال تحصیل كردگان دانشگاهی، تولید ثروت، علم و تجاری سازی از مهمترین وظایف پارك علم و فناوری استان مركزی به حساب می آید.
رئیس پارك علم و فناوری استان مركزی تصریح كرد: 182 واحد فناور زیر نظر پارك علم و فناوری این استان فعالیت می نمایند كه از این تعداد 58 واحد در پارك و 124 واحد هم در مراحل رشد تعریف می شوند.
وی، میزان صادرات شركت های دانش بنیان استان مركزی در سال قبل را 2 میلیون 537 هزار دلار عنوان نمود و اظهار داشت: گردش مالی این واحدها در سال قبل 2 هزار و 650 میلیارد ریال بوده است.
بازدید از پارك علم و فناوری استان مركزی و شركت های دانش بنیان مستقر در این پارك، بازدید از 2 شركت دانش بنیان ایران پتك و تكوین آزمایش پارسه از دیگر برنامه های سفر یك روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یك روزه به اراك بود.
3017/6013/


1397/05/17
15:24:45
5.0 / 5
4538
تگهای خبر: اینترنت , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات