جایگزینی مكالمات نامحدود با تخفیف دارها

جایگزینی مكالمات نامحدود با تخفیف دارها دیجیتالر: بسته های مكالمه نامحدود كه در مقطعی با استقبال كاربران مواجه شده بود، در حالی به دستور رگولاتوری به علت كاهش كیفیت شبكه حذف شدند كه اكنون جای خویش را به مكالمه های تخفیف دار داده است.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، در حالیكه مكالمات نامحدود تلفن همراه در زمان عرضه با استقبال كاربران مواجه شده بود و اپراتورهای مختلف هر یك طرحی را جهت استفاده از مكالمات مجانی موبایلی در نظر گرفته بودند تا مشتركان بتوانند با پرداخت هزینه های مربوطه، مكالمات درون شبكه ای مجانی داشته باشند، این طرح بعد از گذشت چند ماه، به علت آنچه تولید مشكل در شبكه اپراتورها و بالا رفتن قطعی تماس ها اعلام شد، بنا به دستور رگولاتوری متوقف گردید.

صادق عباسی شاهكوه در زمانی كه معاونت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را برعهده داشت، برای محدودیت این طرح، به تاثیر آن بر كیفیت شبكه اشاره كرده و اظهار داشته بود: به نظر می آید طرح مكالمه نامحدود برروی شبكه اثرات نامطلوبی داشته است. عمده ترین اشكالاتی كه درراستای اجرای این طرح ها وجود داشته، اطلاع رسانی غیرشفاف به مردم و بحث كیفیت پایین شبكه بوده، چراكه قرار نیست اجرای این طرح ها كیفیت شبكه را كم كند اما در بعضی موارد چنین مشكلی بوجود آمده بود.

در عین حال اعتراض هایی عنوان شد در خصوص اینكه وزارت ارتباطات به جای مكلف كردن اپراتورها به عرضه خدمات باكیفیت تر، جلوی اجرای این نوع طرح ها كه برای مردم صرفه اقتصادی به دنبال دارد را می گیرد، اما محمود واعظی - وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به تلاش اپراتورها برای آسایش مردم اظهار داشت: ما هرچند اپراتورها قیمت ها را كاهش دهند، مشكلی نداریم و از این كه بخواهند امكانات بیشتری در اختیار مردم قرار دهند، استقبال هم می نماییم، اما باید به گونه ای عمل كرد كه اپراتورها با رقابت با هم دچار مشكل در شبكه نشوند و هرچند مردم نتوانند از امكانات به درستی استفاده كنند، موافق نیستیم.

پس از آن حسین فلاح جوشقانی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینكه طبق پروانه اپراتورها، امكان عرضه طرح های تشویقی تعرفه ای وجود دارد، اظهار نمود: بطور قطع اپراتورها می توانند در چارچوب پروانه خود به عرضه طرح های مختلف بپردازند، چراكه ما در این زمینه تعیین تكلیف نمی نماییم و این امكان وجود دارد كه اپراتورهای مختلف تخفیف های متنوعی را برای مشتركان در نظر بگیرند. در شرایطی كه اپراتور امكان عرضه ی طرح هایی با قیمت مناسب و حفظ كیفیت و رضایت مردم را داشته باشد، رگولاتور ممانعت نخواهد كرد.

مسوولان ارتباطی همینطور معتقد بودند در هیچ كشوری در دنیا این گونه نیست كه طرح های تشویقی را به صورت تمام مدت عرضه كند و طرح های تشویقی مربوط به یك دوره زمانی خاص می شوند و در زمان عرضه آن ها باید مشترك به صورت شفاف بداند كه تفاوت این سرویس با شرایط عادی از چه مقرر است.

پس از توقف سرویس مكالمات نامحدود توسط رگولاتوری، برای مدتی باز هم این طرح های تشویقی به نحوی از جانب اپراتورها از سر گرفته شد، اما درنهایت از همان طرح های قبلی كه استقبال به نسبت خوب مشتركان را به همراه داشت خبری نشد. البته با گذشت زمان، واعظی تابستان سال قبل به ضرورت عرضه بسته های تركیبی صوت و دیتا توسط اپراتورهای موبایل تصریح كرد كه تا حدی شبیه به طرح های مكالمه نامحدود است.

پس از آن اپراتورهای موبایل و همینطور مخابرات ایران و حتی برخی دیگر از اپراتورهای عرضه دهندگان خدمات اینترنتی، به عرضه بسته های تركیبی شامل صوت و دیتا و یا تلفیقی از صوت، دیتا، خدمات ابری، سرویس ADSL و تلویزیون اینترنتی اقدام نمودند و این امكان برای حاضر مشتركان فراهم گردید كه بتوانند چندین دقیقه مكالمه، تعداد مشخصی پیامك، حجم مشخصی اینترنت و یا سایر خدمات را با انتخاب بسته های مختلف عرضه شده توسط اپراتورها دریافت نمایند.

اپراتور همراه اول درباره بسته هایی كه اكنون مكالمه ی تخفیف دار دارند هم توضیح داد این مكالمات دیگر به صورت كامل نامحدود نیستند و سقف مكالمه ای دارند و همینطور به جای دریافت مكالمات نامحدود به ازای پرداخت یك مبلغ، این بسته ها با مكالمه های تخفیف دار جایگزین شده اند.




1397/05/28
23:35:01
5.0 / 5
173
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سرویس , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات