پیامك به فهرست سیاه هم به معضل پیامك های تبلیغی اضافه شد!

پیامك به فهرست سیاه هم به معضل پیامك های تبلیغی اضافه شد! دیجیتالر: با وجود روش های مختلفی كه برای جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی ارائه شده (از جمله تهیه فهرست سیاه برای دریافت نكردن پیامك های تبلیغاتی)، اما اخیرا تبلیغ ارسال پیامك به خطوط فهرست سیاه هم به لیست پیامك های تبلیغاتی افزوده شده است.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، پیامك های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و از وعده ی برنده شدن در جشنواره های مختلف تا معرفی كسب وكار و و محصولات شركت ها را شامل می شوند. بااینكه این پیامك ها پیشینه ای طولانی دارند اما هر بار با روشی جلوی آنها گرفته شده است. هم چنین ایجاد سامانه ای برای مقابله با پیامك هایی كه سرشماره ی تبلیغاتی دارند، سبب شد ارسال كنندگان این پیامك ها به شماره های شخصی روی بیاوند.
برای جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* كه برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه بوسیله سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، بوجود آمد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی نمود.
از طرفی خطوط ارسال پیامك تمام اپراتورهای سامانه های پیامكی، بطور پیش فرض تبلیغاتی هستند و قابلیت ارسال پیامك به فهرست سیاه شماره موبایل هایی كه جلوی دریافت پیامك های تبلیغاتی را بسته اند را ندارند و باید برای ارسال به این شماره های مسدودشده، از خطوط خدماتی استفاده نمود. با این وجود، بنظر می رسد كسب وكارها حتی راه هایی برای دور زدن این سامانه هم پیدا كرده اند و یا این طور نشان می دهند كه می تواند پیامك هایی را حتی به كاربرانی كه پیامك های تبلیغاتی را مسدود كرده اند، ارسال نمایند.
با یك جست وجوی ساده در گوگل می توانید سایت هایی را بیابید كه ارسال پیامك به بلك لیست یا همان فهرست سیاه افراد را تبلیغ می كنند. خطوط فهرست سیاه خطوطی هستند كه شخص صاحب خط با ارسال كد به اپراتور خط خود، درخواست عدم دریافت پیامك های تبلیغاتی را كرده و اپراتور خط شخص را در فهرست سیاه مخابراتی قرار می دهد و بدین ترتیب بعد از آن شخص از خطوط پیام كوتاه پنل های پیامك انبوه، پیامك های تبلیغاتی را دریافت نمی كند؛ از طرفی ارسال متن تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و خلاف قوانین اپراتورهاست.
بااینكه پیامك های تبلیغاتی توسط پنل پیامكی برای كاربران ارسال می شود، اما این مزیت را برای ارسال كننده دارد كه با برخورداری از شماره های شخصی، سامانه های مسدود كردن پیامك های تبلیغاتی را دور بزند. این در حالیست كه در روش های جدید ارسال پیامك های تبلیغاتی، اخیرا حتی تبلیغ ارسال پیامك به خطوط فهرست سیاه هم به لیست پیامك های مزاحم ناخواسته افزوده شده است.


هم اكنون طبق آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا كنون بیشتر از ۱۴۹ هزار خطوط شخصی به سبب ارسال پیامك های مزاحم تبلیغاتی مسدود شدند و شاید افزایش آمار مسدود شدن سیمكارت های مزاحم، یكی از دلایلی باشد كه ارسال كنندگان پیامك های مزاحم، به ارسال پیامك به فهرست های سیاه رو آورده اند.




منبع:

1398/08/12
23:21:31
5.0 / 5
12
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات