مبارزه با دیپ فیك به توئیتر رسید

مبارزه با دیپ فیك به توئیتر رسید به گزارش دیجیتالر شركت توئیتر هم در زمره شركت هایی قرار گرفت كه قصد مبارزه با ˮدیپ فیكˮ را دارند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ماه پیش توئیتر اعلام نمود كه در حال كار روی روش هایی است كه به مدیریت بهتر "دیپ فیك"(deepfake) كمك می كنند.
حال این شركت پیش نویس دستورالعمل هایی را منتشر نموده كه مربوط به چگونگی رسیدگی به مشكلات دیپ فیك است و از مردم می خواهد سیاست های مربوط به آنچه را كه "رسانه های مصنوعی و دستكاری شده" می خواند بررسی و تنظیم كنند.
توئیتر می گوید این دستورالعمل، رسانه های جعلی و ساختگی از قبیل عكس، صوت و یا ویدئو را كه به صورت قابل توجهی تغییر كرده باشند و قصد گمراه كردن مردم را داشته باشند و یا معنای اصلی آنرا تغییر داده باشند مشخص خواهد نمود.
چنین دستكاری هایی معمولا عمیق و یا نیمه عمیق خوانده می شوند.
دیپ فیك یا جعل عمیق، تلفیقی از كلمه های " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یك تكنیك برای تركیب تصویر انسان به وسیله هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یك انسان ساخته شود. با پیشرفت روزافزون دنیای فناوری امروزه انتشار اخبار و چهره های جعلی افزایش یافته است.
با عنایت به این دستورالعمل ها توئیتر چنین اقداماتی را انجام خواهد داد:
یك پیام اخطار در كنار توئیت هایی درج خواهد نمود كه دارای رسانه های جعلی و دستكاری شده هستند.
قبل از اشتراك و یا لایك توئیت هایی با محتوای جعلی توسط كاربران، به آنها اخطار خواهد داد.
به مقاله های خبری یك لینك اضافه خواهد نمود ازاین رو مردم می توانند اطلاعات بیشتری راجع به جعلی بودن یك رسانه از منابع مختلف پیدا كنند.
اگر توئیتر تصمیم بگیرد كه یك توئیت حاوی محتوای جعل عمیق یا نیمه عمیق است و می تواند امنیت جسمی فردی را تهدید كند و یا منجر به بروز صدمه جدی دیگر شود، آن توئیت را حذف خواهد نمود.
البته این دستورالعمل ها به صورت رسمی تنظیم نشده است.
توئیتر بعد از بررسی بازخوردهای این دستورالعمل، حداقل ۳۰ روز پیش از شروع به كار این دستورالعمل ها، نسخه رسمی آنها را منتشر خواهد نمود.
محتوای دیپ فیك نه تنها می تواند به مردم صدمه بزند، بلكه می تواند در فعالیت های گمراه سازی هم استفاده گردد.
توئیتر یكی از چندین شركت بزرگ فناوری است كه راه های مقابله با دیپ فیك را بررسی می كند.
قبل از این آمازون هم اعلام نمود كه به فیس بوك ملحق شده تا در مقابل تكنیك "جعل عمیق" ویدئوها مبارزه كند.
شركت مایكروسافت و دانشگاه ام.آی. تی هم اقداماتی را برای مبارزه با جعل عمیق پیش گرفته اند.



1398/08/21
14:37:23
5.0 / 5
3714
تگهای خبر: رسانه , ساخت , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات