كیفیت اینترنت موبایل اپراتورها همچنان مشكل زا

كیفیت اینترنت موبایل اپراتورها همچنان مشكل زا دیجیتالر: سرعت و كیفیت ارائه شده توسط شركت های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات نشان می دهد، بیش ترین شكایات كاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه كیفیت سرویس و همین طور پشتیبانی و ارائه خدمات است.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، سرعت و كیفیت اینترنت از مواردی است كه همواره برای كاربران دغدغه است؛ هم اكنون سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شكایات شبكه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا كاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذكر مكان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری سوژه از جانب رگولاتوری باشند.
از طرفی اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا اختتام آبان ماه سال جاری را منتشر نموده است.
شكایات ثبت شده در سامانه سپاس حاكی از آنست كه بیش تر این شكایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همانطور كه چندی قبل هم سید محمد امامی -مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام نموده بود كه بیشترین شكایت مشتركین مربوط به حوزه اینترنت است.
مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از شركت مخابرات حاكی از آنست كه در آبان ماه در حوزه اینترنت، ۱۵۴۶ شكایت ثبت شده كه ۶۷.۵ درصد شكایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهر ماه و شهریور ماه كاهش داشته است. همین طور تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۲ درصد كاهش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه چهار درصد كاهش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۱۸ درصدی داشته است.


در اپراتور همراه اول، در آبان ماه در حوزه اینترنت، ۴۵۸ شكایت ثبت شده كه ۴۳ درصد شكایات مربوط به كیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همین طور تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهرماه ۱.۷ درصد افزایش داشته، در صورتیكه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۹.۲ درصدی داشته است.


در اپراتور ایرانسل، در آبان ماه در حوزه اینترنت ۶۲۰ شكایت ثبت شده كه ۴۷.۲ درصد شكایات مربوط به كیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. هم چنین تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۹.۷ درصد افزایش داشته، در صورتیكه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.


همچنین در اپراتور رایتل، در آبان ماه در حوزه اینترنت ۵۷ شكایت ثبت شده كه ۵۲.۶ درصد شكایات مربوط به كیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همین طور تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۳۱.۲ درصد افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.






منبع:

1398/10/08
21:04:03
5.0 / 5
4637
تگهای خبر: اینترنت , پست , خدمات , رایتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات