با حضور خبرنگاران پشت درهای بسته؛

مركز نوآوری رسانه ها افتتاح شد!

مركز نوآوری رسانه ها افتتاح شد! در مركز نوآوری شریف، مركز نوآوری رسانه های صوتی و تصویری طی مراسمی راه اندازی شد.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا طی برگزاری مراسمی در مرکز نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر (AVMIC) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما راه اندازی شد.
گشایش مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر اقدامی است که از جانب مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور افتتاح شد.

این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش بنیان ها برقرار کند و ظرفیت های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.

در حال حاضر در این مرکز، ۶ استارتاپ فعال در زمینه رسانه های صوتی و تصویری مستقر شده اند.
مرکز فناوری های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت های مرکز نوآوری صوت و تصویر مرکز فناوری های مالکیت فکری است.
حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی حقوق مالکیت فکری است و با عنایت به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات مواجهه با این فناوری های این حوزه توسعه یافته است؛ ازاین رو این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده است.
از اهداف این مرکز شامل مواردی چون ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات می شود.
آزمایشگاه نوآوری رسانه از دیگر بخش های این مرکز نوآوری صوت و تصویر است. در سال های اخیر رسانه ها به شدت تحت تأثیر نوآوری های فناورانه بوده اند.
نوآوری های فناورانه انواع جدید از رسانه ها را به مخاطب عرضه نموده که منجر به تغییر رفتار آنها شده و بازارهای نوظهوری را پدید آورده است؛ ازاین رو شکل گیری آزمایشگاه نوآوری رسانه یک لزوم در این صنعت است و تابحال بیشتر از یکصد آزمایشگاه نوآوری رسانه ای در دنیا تاسیس شده است.
در ایران هم لزوم فعالیت مراکز نوآوری در حوزه رسانه درک شد و هم اکنون چند مرکز نوآوری و شتابدهی در عرصه تولید محتوا فعال می باشند.
تصمیم سازمان صوت و تصویر فراگیر در راه اندازی یک مرکز نوآوری رسانه ای باعث تاسیس نخستین آزمایشگاه نوآوری رسانه ای کشور با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم اندازها در صنعت رسانه ای کشور شد.
این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است.
این آزمایشگاه یک اتاق فکر تخصصی و منبع خلق و پیاده سازی ایده های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، این مراسم در حالی برگزار گردید که طبق اعلام حراست سازمان صدا و سیما تنها خبرنگاران این سازمان دعوت بودند و از ورود خبرنگاران مکتوب که از جانب معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دعوت شده بودند، ممانعت به عمل آمد.




منبع:

1399/04/07
14:39:07
5.0 / 5
1491
تگهای خبر: تبلیغات , تولید , رسانه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات