بر اساس تحقیقات بین المللی؛

هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و شیوع ویروس كرونا وجود ندارد

هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و شیوع ویروس كرونا وجود ندارد خراسان رضوی باوجود نگرانی های گسترده برای حضور دانش آموزان در مدارس، نتایج دو تحقیق جدید بین المللی نشان دادند كه هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و شیوع ویروس كرونا در هیچ كدام از 12 مقطع تحصیلی وجود ندارد و تحقیق سومی از ایالات متحده هم نشان میدهد كه هیچ مشكلی برای پرستاران كودكان مشغول به كار وجود ندارد.


به گزارش ان پی آر، گزارش ها حاکی از این است که مدارس در برخی از ایالت های آمریکا باز است (با اطلاعات کسب شده از حدود ۲۰۰۰ مدرسه در ایالات متحده) و علت این بازگشایی به عقیده بعضی از کارشناسان پزشکی این است که باید بحث از خطرات باز شدن مدارس به خطر بسته ماندن آنها تغییر یابد.
دکتر دانیل دولی، رئیس بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن اظهار داشت: "من بعنوان یک متخصص اطفال، تاثیرات منفی تعطیلی مدارس بر روی کودکان را واقعا می بینم. " وی مشکلات بهداشت روانی، گرسنگی، چاقی ناشی از عدم فعالیت، از دست دادن مراقبت های پزشکی معمول و خطر سوءاستفاده از کودکان را علاوه بر از دست دادن آموزش اعلام نمود و اظهار داشت: "رفتن به مدرسه برای کودکان واقعا مهم است. آنان در مدرسه فعالیت بدنی، مراقبت های بهداشتی و آموزش دارند. "
درحالی که این نتایج دلگرم کننده هستند، برخی از کارشناسان می گویند که ایالات متحده هنوز نتوانسته شرایط بازگشایی ایمن مانند آزمایش سریع و منظم، ردیابی تماس برای شناسایی منبع شیوع را برای مدارس مهیا کند.
ملیندا بونتین، رئیس گروه سیاست گذاری بهداشت دانشکده پزشکی وندربیلت امریکا که با احتیاط در مورد بازگشایی مدارس بحث کرده است، اظهار داشت: "ما با چراغ های خاموش رانندگی می نماییم و بچه ها را نیز در ماشین خود سوار می نماییم. "


شواهد در حال ظهور
انریک آلوارز از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا برمبنای مقاله همکاری مشترک اخیر خود در مناطق مختلف اسپانیا اظهار داشت: موج دوم ویروس کرونا در اسپانیا پیش از شروع سال تحصیلی در سپتامبر شروع شد. بااین حال، در یک منطقه سه هفته بعد از بازگشایی مدارس موارد مبتلاشدن کم شد، در یک منطقه میزان مبتلاشدن ثابت بود و در سایر موارد با همان سرعت قبلی رشد می کرد.
بگفته وی در هیچ منطقه ای، طبق تحقیقات جهشی همزمان با بازگشایی وجود ندارد و یافته های ما نشان میدهد که با بازگشایی مدارس واقعا تغییری ایجاد نشده است.
وی افزود: با ردیابی تماس دریافتیم که۸۷ درصد دانش آموزان و کارکنانی که تست مثبت داشتند فرد دیگری را آلوده نکرده اند و درواقع مواردی منفرد بودند.
وی اظهار داشت: " مطمئن نیستیم که محیط مدارس هیچ تاثیری نداشته باشند. اما کاملا واضح است که باوجود اقدامات ایمنی تغییر عمده ای در اپیدمی نداشته اند این اقدامات ایمنی شامل استفاده از ماسک برای همه کودکان بالای ۶ سال، تهویه هوا، نگه داشتن دانش آموزان در گروه های کوچک و فاصله اجتماعی یک متر و نیم است. با تشخیص یک مورد ابتلا، تمام گروه برای قرنطینه به خانه فرستاده می شوند."
در گزارشی که توسط یک موسسه مشاوره آموزشی انتشار یافته تاریخ های بازگشایی مدارس و روند ویروس کرونا از فوریه تا اواخر سپتامبر در ۱۹۱ کشور تجزیه وتحلیل شده و نتایج ذیل حاصل شد.
دکتر راندا گروب زاخاری، رئیس این موسسه اظهار داشت: "هیچ الگویی ثابتی وجود ندارد. این گونه نیست که تعطیلی مدارس منجر به کاهش موارد شود، یا اینکه افتتاح مدارس منجر به افزایش موارد شود. "
برخی از کشورها مانند تایلند و آفریقای جنوبی که موارد مبتلاشدن کم بوده، مدارس کاملا باز شدند و این بازگشایی هیچ تاثیری در انتقال ویروس نداشت. موارد دیگر، مانند ویتنام و گامبیا در تعطیلات تابستان میزان مبتلاشدن افزایش یافته است، اما بعد از بازگشایی مدارس، نرخ مبتلاشدن واقعا کاهش یافته است. ژاپن نیز شاهد افزایش موارد و سپس سقوط آنها بود درحالی که این افزایش و کاهش زمانی بود که مدارس باز بودند، اما انگلستان شاهد یک روند صعودی شدید بود که از همان حوالی زمان بازگشایی مدارس شروع شد.
گروب زاخاری اظهار نمود: "ما اصلا نمی گوییم که مدارس هیچ ارتباطی با تعداد مبتلاها ندارند. "در عوض آنچه داده ها نشان میدهد این است که افتتاح مدارس به طور قطع منجر به افزایش تعداد مبتلاشدن نمی گردد."


ایالات متحده
در تاریخ ۱۴ اکتبر، انجمن بیماری های عفونی آمریکا جلسات مختصری در مورد بازگشایی مجدد مدارس تشکیل داد. دکتر پریتی مالانی، متخصص بیماری های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان اظهار داشت: " تا حالا داده ها نشان ندادند که مدارس، یک سایت گسترده برای شیوع ویروس هستند. "
پایگاه داده کووید- ۱۹ در ایالت یوتا به وضوح موارد مربوط به مدارس را برمبنای مناطق گزارش می کند و بااینکه شیوع ویروس کرونا در این ایالت نسبتا زیاد است، سرپرست امور آموزش عمومی، سیدنی دیکسون معتقد می باشد که مدارس، در بیشتر موارد عامل گسترش شیوع نیستند.
دیکسون اشاره کرد: "در مکان هایی که شاهد افزایش موارد مبتلاشدن در یک منطقه هستیم، افزایش موارد در مدرسه نیز منعکس می شود، اما به سبب حضور در مدرسه و ارتباط دانش آموزان با یکدیگر شاهد گسترش ویروس نبودیم. "
تام هوداچکو از بخش بهداشت ایالت اظهار داشت که بعد از بازگشایی کالج ها و مدارس در اوایل سپتامبر، افزایش موارد در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال وجود دارد. اما با پیام رسانی بهداشت عمومی هدفمند، این موارد رو به کاهش است.
هوداچکو اضافه کرد: بیشتر موارد مبتلاشدن در دبیرستان ها متمرکزشده اند. در مدارس راهنمایی شیوع زیادی وجود ندارد و در مدارس ابتدایی موارد مبتلاشدن تک و موردی داریم. خوشه های مبتلاشدن در دبیرستان ها، ازجمله یک شیوع بزرگ با حداقل ۹۰ مورد، تا حد زیادی در اجتماعات غیررسمی اجتماعی در خانه ها و نه در کلاس ها دنبال شده است؛ لازم به ذکر است که الوارز از اسپانیا نیز گفته است، خوشه ها در بین جوانان در اجتماعات اجتماعی ازجمله مهمانی ها و مناطق تفریحی مانند سواحل دیده می شود.
باوجوداین گزارش ها، بعضی از متخصصان معتقدند که این نتایج دارای سوگیری است و داده های چندان قابل اعتمادی نیستند.
در غیاب داده ها، حکایت های ترسناک و غم انگیزی از معلمان در سراسر ایالات متحده وجود دارد که به سبب مبتلاشدن به کووید -۱۹ جان خودرا از دست می دهند. اما استخراج اطلاعات از این حوادث دشوار است؛ معین نیست که آیا مربیان در مدرسه به این ویروس مبتلا شده اند، آیا آنان قسمتی از خوشه های مبتلاشدن در مدارس هستند و یا مدارس موردنظر نکات ایمنی را رعایت کرده اند یا رعایت نکرده اند.
تحقیقی از دانشگاه ییل می تواند بطور بالقوه این سوالات را روشن کند. در این تحقیق ۵۷ هزار پرستار کودک در ۵۰ ایالت واشنگتن دی سی و پورتوریکو، برای سه ماه اول همه گیری در ایالات متحده ردیابی شدند. حدود نیمی از آنان مراقبت از کودکان بسیار خردسال را ادامه دادند، درحالی که نیمی دیگر در خانه ماندند. نتیجه این تحقیق، بعد از محاسبه عوامل دموگرافیک هیچ تفاوتی در میزان عفونت ویروس کرونا بین دو گروه نشان نداد.
والتر گیلیام، نویسنده اصلی این تحقیق و استاد روانشناسی در مرکز مطالعه کودکان ییل، هشدار داد که تعمیم این نتیجه به مدارس دشوار است، برای اینکه کودکان در این تحقیق بیشتر از ۶ سال سن نداشتند و کارکنان مراقبت از کودکان در زمینه بهداشت و ایمنی آموزش دیده بودند، هرچند که وی معتقد می باشد که بهتر است این تحقیق برای معلمان مدارس نیز تکرار شود.


خطرات و مزایا
بعضی از پزشکان و مدافعان بهداشت عمومی گفتند: باوجود چیزهایی که می دانیم و چیزهایی که نمی دانیم هنوز استدلال های قدرتمندی برای تحصیل حضوری خصوصاً برای دانش آموزان جوان و یا دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد.
دکتر راینو کاوشال از مرکز پزشکی ویل کرنل اظهار داشت: " کودکان زیر ۱۰ سال به طورکلی در مورد کروناویروس بیشتر بدون علامت هستند و همین طور به ندرت آنرا منتقل می کنند". بگفته وی این اتفاق خوبی است که کودکان در سنین پایین با خطر کمتری روبرو هستند و البته همین کودکان کم سن و سال نیز با آموزش مجازی مشکل دارند.
کاوشال اشاره کرد: مهمست که به خاطر داشته باشیم که جوامع سیاه پوست و آمریکای لاتین و آمریکای بومی بسیار تحت تاثیر کووید -۱۹ قرار دارند و اینکه خیلی از کودکانی که در معرض خطر جدی بیماری قرار دارند، در معرض خطر جدی نبودن حضور در مدرسه نیز هستند. آنان زمان یادگیری مهارت ها را از دست خواهند داد.
وی اشاره کرد: هر تصمیمی که درباره بازگشایی مدارس گرفته شود، باید برمبنای رعایت عدالت و همین طور ایمنی باشد. در این مورد هیچ گونه دادوستد راحتی وجود ندارد.




منبع:

1399/08/01
21:23:04
5.0 / 5
324
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات