آمازون یک استارت آپ هوش مصنوعی را تهدید کرد به گزارش دیجیتالر، پرپلکسیتی ای آی اعلام نمود تهدیدی حقوقی از آمازون دریافت کرده است. به گزارش دیجیتالر به نقل از رویترز، آمازون از این استارت آپ خواسته تا عامل های هوش مصنوعی در مرورگر کامت خودرا از خرید کردن بجای کاربران پلت فرم تجارت الکترونیک آمازون منع کند. استارت آپ پرپلکسیتی که در میانه شکوفایی دستیارهای هوش مصنوعی به سرعت و ناگهانی رشد کرد، ادعاهای آمازون را رد و اعلام نمود این غول خرده فروشی آنلاین از سلطه خود برای مشکل تر کردن رقابت در بازار سوءاستفاده می کند. پرپلکسیتی این اقدام آمازون را تهدیدی وسیع تر برای حق انتخاب کاربران و آینده دستیارهای هوش مصنوعی دانست و در یک پست وبلاگی در این زمینه نوشت: قلدری زمانی رخ می دهد که شرکتهای بزرگ از تهدیدهای حقوقی و ارعاب برای مسدودسازی نوآوری استفاده و زندگی را برای افراد بدتر می کنند. از طرفی غول خرده فروشی آنلاین بارها اعلام نمود از پرپلکسیتی خواسته پلت فرم خرده فروشی آنلاین آمازون را از مرورگر کامت حذف کند، به ویژه آنکه این مرورگر تجربه خرید و خدمات مشتریان ضعیفی ارایه می کند. همین طور آمازون در اطلاعیه ای نوشت: اپ های طرف ثالثی که برای کاربران خرید می کنند باید به طورشفاف و صادقانه عمل کنند و به تصمیم کسب و کارهای دیگر برای شراکت در این امر احترام بگذارند. دشمنی میان آمازون و پرپلکسیتی نشان دهنده جدل نوظهوری درباره ی شیوه قانونمندسازی استفاده روز افزون از عامل های هوش مصنوعی و شیوه تعامل آنها با وب سایت ها است. پرپلکسیتی همچون انبوه استارت آپ های هوش مصنوعی خواهان بازآفرینی مرورگر وب با درنظر گرفتن هوش مصنوعی است. هدف چنین اقدامی آنست که هوش مصنوعی بالاتر از پیش خودکار شود و بتواند فعالیتهای آنلاین روزمره همچون تهیه پیشنویس ایمیل تا تکمیل پروسه خرید را انجام دهد. آمازون خود مشغول توسعه ابزارهای مشابهی همچون Buy For Me، خاصیت که به کاربران اجازه می دهد داخل اپ از برندهای مختلف خرید کنند و Rufusیک دستیار هوش مصنوعیکه می تواند محصولات را پیشنهاد و سبد خرید را مدیریت کند، است. مرورگر کامت متعلق به پرپلکسیتی بعنوان یک دستیار عمل می کند که می تواند خرید انجام دهد و از جانب کاربر مقایسه انجام دهد. این شرکت اعلام نموده اطلاعات محرمانه کاربران بطور محلی باقی می ماند و هیچگاه در سرورهای آن ذخیره نمی گردد. این شرکت اعلام نمود: خرید آسان تر به معنای تراکنش های بیشتر و مشتریان خوشحال تر است. اما آمازون اهمیت نمی دهد، آنها بیشتر به ارایه تبلیغات برای کاربران اهمیت می دهند. خلاصه اینکه مرورگر کامت متعلق به پرپلکسیتی به عنوان یک دستیار عمل می کند که می تواند خرید انجام دهد و از جانب کاربر مقایسه انجام دهد. اما آمازون اهمیت نمی دهد، آنها بیشتر به ارائه تبلیغات برای کاربران اهمیت می دهند. منبع: دیجیتالر 1404/08/15 12:49:45 5.0 / 5 6 تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , پست , تبلیغات این مطلب دیجیتالر را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط الگوریتم جدیدی برای حمل بار توسط چند پهپاد خودران حمایت ایرانسل از همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری فاوا کنایه های ماسک و آلتمن بر سر لغو پیش سفارش روداستار ایفای نقش همراه اول در پایین آوردن ناترازی انرژی با تأکید بر فناوری و داده کامنت بینندگان دیجیتالر در مورد این مطلب کامنت شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: کامنت: سوال: = ۳ بعلاوه ۴