سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای افزایش فروش نوكیا
دیجیتالر: شركت HDM اعلام نموده است كه می خواهد با اختصاص یك سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری، به توسعه و افزایش فروش و موفقیت گوشیهای هوشمند نوكیا بپردازد.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، بعد از آنكه حق فروش محصولات غول تكنولوژی نوكیا توسط شركت فنلاندی HMD خریداری شد، حالا این شركت اعلام نموده است كه توانسته با افزایش میزان فروش گوشیهای هوشمند نوكیا و كسب درآمد قابل ملاحظه از آن، این شركت پیشگام در عرصه تكنولوژی را از خطر ورشكستگی برهاند و نوكیا را باری دیگر به فهرست پرفروش ترین و محبوب ترین گوشیهای هوشمند در جهان بازگرداند.
شركت فنلاندی اچ ام دی (HMD) كه حدود یك سال پیش برند نوكیا و حق فروش محصولات این غول تكنولوژی را خریداری كرد، توانسته است در سه ماهه پایانی سال قبل ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند نوكیا را به بازارهای جهانی عرضه نماید كه این خود خبر بسیار خوشایندی برای این غول تكنولوژی قدیمی به شمار می آید چراكه برای مدت ها نوكیا قادر نبود میزان فروش موفقیت آمیزی را به خود اختصاص داده و در عرصه رقابت تنگاتنگی كه میان سازندگان گوشیهای اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی خویش را نشان دهد.
بنابراین خیلی از تحلیلگران پیش بینی می كردند كه گوشیهای هوشمند با برند نوكیا باری دیگر بازگشتی پیروزمندانه به بازارهای جهانی موبایل خواهند داشت و همین اتفاق هم افتاد. به گونه ای كه شركت اچ ام دی در تازه ترین گزارش مالی خود اعلام نموده است كه می خواهد ۱۰۰ میلیون دلار به منظور افزایش خط تولید و توسعه و بهبود قابلیت های گوشیهای هوشمند نوكیا سرمایه گذاری كند تا بتواند میزان عرضه و در نتیجه فروش موبایل های نوكیا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
گزارش هایی كه از جانب موسسه تحقیقاتی و آماری كانتر پوینت انتشار یافته است، حاكی می باشد كه این شركت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند به چین عرضه نمود و در جریان كنگره جهانی موبایل در سه ماهه دوم سال گذشته، اچ دی ام توانست ۱.۴ میلیون دستگاه گوشی نوكیا را به فروش برساند و در سه ماهه سوم سال هم این رقم را به دو برابر رسانید تا اینكه میزان فروشش را در سه ماهه پایانی سال به ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی رساند.
به طور كلی می توان اظهار داشت كه موفقیت بازگشته و احیا شده نوكیا در سال قبل ۲۰۱۷ میلادی مرهون تلاش های شركت اچ دی ام است كه توانست این شركت را از خطر ورشكستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوكیا در سال ۲۰۱۷ به خرده فروشان، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است كه البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست كه معلوم شود چه تعداد از این دستگاه های به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و كاربران خریداری شده اند.
یكی از دلایلی كه شركت اچ دی ام را در رسیدن به اهداف خود موفق كرد، آن است كه این شركت محصولات نوكیا را با گستره وسیعی از لحاظ قیمت عرضه و عرضه نمود تا توجه تعداد بی شماری از كاربران و خرده فروشان را به خود جلب نماید. از آن طرف هم بعضی از تحلیلگران بر این باورند كه اچ دی ام موفقیتش را مدیون محبوبیت برند نوكیا و ارزش احساسی آن در بین مردم و كاربران است.
برند نوكیا در سالهایی كه گوشیهای هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب ترین سازنده گوشیهای همراه در جهان محسوب می شد و كاربران بسیاری هم در جهان از محصولات و گوشیهای با كیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت كافی را داشتند.
به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل دیگر آن می تواند عرضه گوشیهایی با سیستم عامل اندروید توسط نوكیا باشد چراكه هم اكنون تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند كه محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم های عامل گوشیهای هوشمند شناخته می شوند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب