پیش بینی افزایش 73 درصدی بودجه پارك های علم و فناوری در سال 98

پیش بینی افزایش 73 درصدی بودجه پارك های علم و فناوری در سال 98 دیجیتالر: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت كه در لایحه بودجه سال 98 كل كشور افزایش 73 درصدی برای بودجه پارك های علم و فناوری پیش بینی شده است.


دكتر مسعود برومند روز دوشنبه در مراسم افتتاح مركز رشد جامع واحدهای فناورانه در ساری اضافه كرد: این میزان افزایش حدود هفت برابر رشد میانگین بودجه كشور در لایحه 98 است.
وی میانگین رشد بودجه سال 98 در مقایسه با سال جاری را 11 درصد اعلام نمود.
برومند توجه دولت نسبت به افزایش ویژه بودجه پارك های علم و فناوری را بیان كننده اهمیت این شركت ها در تولید علم و فناوری در كشور و جهت گیری كلی سیاست دولت تدبیر و امید بر شمرد و از تمامی دست اندركاران پارك های علم وفناوری خواست تا از این فرصت برای تبدیل كردن علم به فناوری و افزایش تولیدات دانش بنیان بیشترین استفاده را ببرند.
معاون وزیر علوم از مازندران بعنوان استانی با ظرفیت های ویژه برای ایفای نقش در رشد و توسعه كشور یاد كرد و توضیح داد: مازندران ظرفیت ها و تكنولوژی عظیمی دارد كه می تواند برای احداث ایده و انگیزه در رشد و توسعه و ایده پردازی فناورانه موثر باشد.
وی اضافه كرد: خوشبختانه مازندران از یكسری چالش هایی مانند كمبود آب، گرد و غبار، فقدان حاصل خیزی و دیگر موارد كه استان های دیگر با آن مواجهند در امان است و از طرف دیگر ظرفیت هایی دارد كه خیلی از مناطق ندارند و این فرصت بی نظیری برای استان است.
برومند با تاكید بر این كه مازندران می تواند پیشران توسعه كشور قرار گیرد، اظهار داشت: عوامل رشد این استان باید به سمت و سویی سوق داده شود كه به رشد بقیه كشور هم منتهی شود و باید به گونه ای شرایط را برای كسب و كار احداث نماییم كه اعتماد به نفس ملی هم افزایش یابد.
وی اضافه كرد: سرعت گرفتن توسعه صنعتی و كشاورزی در مازندران نیازمند بررسی های دقیق و در گرو تلاش های جدی است، شرایط به گونه ای است كه نمی توانیم منتظر بمانیم و ببینیم كارآفرینان در استان یا شهرستان ها چه ایده هایی دارند.
او افزود: شبكه تامین صنایع بزرگ بهترین زمینه و فرصت رشد است كه نیاز به شناسایی دارد تا بتواند سبب رشد صنایع كوچك و متوسط هم شود.
برومند همین طور اظهار داشت كه پشتیبانی از پارك های علم و فناوری و ایدهای فناورانه وظیفه محض هیچ دستگاهی نیست و همه باید برای توسعه و جبران عقب ماندگی پای كار باشند.
در این مراسم مركز جامع رشد واحدهای فناورانه شهرستان ساری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی راه اندازی شد.
این مركز با یكهزارو 600 متر مربع زیربنا و 40 اتاق، ظرفیت حضور همزمان 15 واحد و شركت فناورانه را دارد.
در حال حاضر 6 مركز رشد در شهرستان های ساری، سیمرغ، آمل، تنكابن و نوشهر فعال می باشند كه مقرر شد هفتمین مركز رشد واحدهای فناورانه در بهشهر شنبه هفته آینده افتاح شود.
همچنین شركت هایی در حوزه های آی تی، بیوتكنولوژی، پهبادها و دیگر زمینه ها در این مركز مستقر شدند.
علاوه بر این هم اكنون 111 شركت بزرگ تا كوچك در پارك علم و فناوری مازندران فعالیت دارند.
7335/1654


1397/09/19
14:44:29
5.0 / 5
4515
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات