ساخت كلاه ایمنی كه هنگام ضربه سخت میگردد

ساخت كلاه ایمنی كه هنگام ضربه سخت میگردد دیجیتالر: محققان دانشگاه كوئینزلند استرالیا یك كلاه اسكی نرم و انعطاف پذیر ساختند كه هنگام ضربه خوردن سخت شده و از سر محافظت می كند.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این كلاه اسكی كه ANTI Ordinary A1 نام دارد، از دولایه تشكیل شده است. لایه درونی آن عموما از جنس پشم مرینوس است كه رطوبت بدن را جذب كرده و ضد آلرژی است. لایه خارجی آن از جنس اكرلیك تولید شده كه ماده ای پایدار مستحكم و قابل شستشو است.
در بین این دولایه كلاه مایعی متشكل از سیالات غیر نیوتنی وجود دارد. این سیالات فاقد گرانروی معین هستند. به عبارت دیگر از ذراتی تشكیل شده اند كه هنگام حركت با سرعت پایین، به سادگی از كنار یكدیگر عبور می كنند، اما در صورت حركت سریع با یكدیگر برخورد كرده و قفل می شوند. در نتیجه این مایع در حالت عادی نرم و روان است. اما زمانی كه به آن فشار یا ضربه وارد می شود، به سرعت چسبناك و سخت میگردد.
این كلاه 23 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن به 750 گرم می رسد كه كمی سنگین تر از كلاه های ایمنی اسكی متداول می باشد. مقرر است این كلاه توسط یك استارتاپ با قیمت 119 دلار به بازار ارائه شود.
به اعتقاد محققان می توان این فناوری را به منظور كاربردهای پزشكی همچون محافظت از سر و اندام های بیمارانی كه خطر زمین خوردن آنها را تهدید می كند، مورد استفاده قرار داد.
علمی (6)**9259**1440


1397/09/20
13:58:36
5.0 / 5
4581
تگهای خبر: تولید , ساخت , فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات