فعالان اقتصادی از دستاوردهای پژوهشگران استفاده كنند

فعالان اقتصادی از دستاوردهای پژوهشگران استفاده كنند به گزارش دیجیتالر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار كردستان اظهار داشت: فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و همه كسانی كه می توانند نتایج كار پژوهشگران را به ارزش افزوده تبدیل كنند، از این دستاوردها بهره ببرند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایرنا، حسین فیروزی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در پارك علم و فناوری كردستان در جمع خبرنگاران تصریح كرد: از فعالان اقتصادی می خواهیم كه با بازدید این نمایشگاه حاصل كار پژوهشگران و فناوران را ببینند و با این افراد همكاری كنند.
وی با اشاره به اینكه بهره گیری از شركت های دانش بنیان و فناور راهی است كه منجر به تولید ثروت می شود، افزود: این شیوه فرصت آفرین است و از این طریق می توان با هزینه های كم، بهره وری های فراوان عاید جامعه كرد.
فیروزی اضافه كرد: امیدواریم حاصل كارهای دانش بنیان خلق ثروت و ارزش افزوده فراوانی داشته باشد و زمینه رشد فعالیت های اقتصادی را هم فراهم آورد.
وی خاطرنشان كرد: این نمایشگاه برگزار شده تا پژوهشگران، فناوران و نوآوران به فعالیت بیشتر تشویق و همزمان دستاوردهای آنها به بخش صنعت و تولید معرفی شود.
معاون استاندار كردستان تصریح كرد: تلاش می نماییم به روشی این دستاوردهای پژوهشی و فناورانه تجاری سازی شده و كاربرد خویش را در جامعه نشان دهد و به عبارتی نتایج آنرا در جامعه ببینیم.
وی اظهار داشت: كردستان راه خویش را پیدا كرده و چند سال است دانشگاه ها، مراكز علمی و فناوری و دستگاه ها در حوزه پژوهش فعالیت می نمایند و نتایج خوبی هم در این حوزه بدست آمده است.
فیروزی با اشاره به اینكه می خواهیم كاربردهای این دستاوردها در جامعه خویش را نشان دهد، اضافه كرد: شركت ها و نهادهای پژوهش محور و فناور بیشتر شده اند كه نشان داده است راه را درست رفته و خوب عمل كرده ایم.
وی تصریح كرد: اغلب شركت و نهادهایی كه در این نمایشگاه حضور دارند تحت پوشش دانشگاه های كردستان، علوم پزشكی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و پارك علم و فناوری قرار دارند.
فیروزی افزود: فضا و مكان در حد نیاز در اختیار این شركت ها قرار می گیرد، تسهیلات به آنها داده می شود و از كمك هایی مالی جزیی هم بهره مند می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار كردستان خاطرنشان كرد: این حمایت ها صورت می گیرد تا این شركت ها پا بگیرند و بتوانند وارد بازار شوند.
وی در ارتباط با دیگر حمایت ها از این بخش تصریح كرد: صندوق پژوهش و فناوری می تواند كمك های مالی و نهادی بعنوان مثال در زمینه صدور مجوز و ثبت آثار داشته باشد.
فیروزی اظهار داشت: این كمك ها كافی نیست اما شروع خوبی است و نوید بخش اقداماتی موثر از كارهای دانش بنیان در آینده است.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایرنا، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه ها و شركت ها در پارك علم و فناوری استان كردستان افتتاح شد.
این نمایشگاه شامل 29 غرفه بود 387 محصول پژوهشی و فناور است كه در آن ماحصل فعالیت دانشجویان و فعالیت های مهارت محور به نمایش عمومی در آمده است.
6108/9102


1397/09/24
19:06:52
5.0 / 5
4391
تگهای خبر: تولید , دستگاه , فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات