راه اندازی سرویس جدید پستی
دیجیتالر: بامداد امروز شركت ملی پست و الوپیك تفاهم نامه همكاری امضا كردند.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، طبق تفاهم نامه شركت ملی پست و الوپیك، سرویس الوپست با هدف بهبود سرویس دهی خدمات پستی در روز جهانی ارتباطات راه اندازی می شود.
حسین نعمتی - رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت ملی پست - در مراسم امضای تفاهم نامه بین شركت ملی پست و الوپیك اظهار نمود: باب همكاری پست با الوپیك از شش ماه گذشته شروع شد و امروز یكی از بهترین سرویس های پستی را با همكاری بخش خصوصی داریم. بدین ترتیب افراد می توانند از محل كار یا منزل خود برای اقصی نقاط كشور و برای خارج از كشور نسبت به ارسال بسته، سند و … اقدام نمایند.
وی با بیان این كه قرارداد منعقد شده منحصر به فرد نیست، اضافه كرد: این قرارداد به شكلی تنظیم شده كه برای همكاری انحصاری قائل نشدیم و سایر شركت ها هم می توانند برای همكاری اقدام نمایند اما این یك امتیاز برای الوپیك است كه زودتر از سایر شركت ها همكاری را شروع كرد.
الوپست به سرویس های الوپیك اضافه می شود
نعمتی با اشاره به راه اندازی سرویس الوپست بیان كرد: قبل از این سرویس های این شركت خصوصی شامل الوپیك، الوتاكسی، الوفود و الوماركت می شدند، هم اكنون یك اپلیكیشن با همكاری شركت پست و برای نمایش خدمات گسترده به مردم تهیه شده و سرویس الوپست به این مجموعه اضافه می شود كه سپس آغاز فعالیت در تهران به سایر شهرها هم می رسد.
مدیرعامل شركت ملی پست با بیان این كه نهضتی در عرصه فناوری شروع شده كه آرام نمی نشیند و افزود: اما پست مانند سابق به كار خود ادامه می دهد. شركت پست یكی از شركت های قدیمی و پیشتاز در دنیاست. پست های دنیا در زمان جنگ و تحریم هم تعاملات خودرا برقرار كردند. بدین سبب امكان دارد محدودیت هایی بر اثر تحریم ایجاد شود اما در عین حال ما برای نمایش خدمات به شهروندان در داخل و خارج از كشور محدودیتی نداریم.
نعمتی درباره بهبود رتبه پست ایران اظهار نمود: در رتبه بندی های اخیر، ایران ۱۰ پست ارتقا یافته و توانستیم از بین ۱۹۲ كشور به جایگاه ۴۹ در جهان برسیم و در خاورمیانه باز سپس تركیه مقام دوم را داریم.
وی در پاسخ به تغییرات تعرفه های پستی سپس همكاری این شركت با الو پیك بیان كرد: هزینه های پستی برمبنای تعرفه های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تنظیم می شود.
سرویس جدید، خلأ خدمت رسانی پست را پوشش می دهد
در این مراسم همین طور بهزاد اقبال خواه - عضو هیأت مدیره شركت ملی پست - با بیان این كه سرویس جدید خلاهایی كه در زمینه خدمت رسانی وجود داشت را پوشش می دهد، اظهار داشت: با عنایت به سیاست های وزارت ارتباطات، بنا داشتیم از توان بخش خصوصی استفاده نمائیم. برای این كار با دو بازیگر اصلی این حوزه جلسه گذاشتیم و در نهایت همكاری با الو پیك شكل گرفت. هم چنین همزمان با روز جهانی ارتباطات ۲۷ اردیبهشت این سرویس به مردم نمایش می شود.
وی در پاسخ به وضعیت پستچی ها سپس همكاری پست با الوپیك چه تغییری می كند، توضیح داد: وضعیت پست زیاد تغییری نمی كند برای اینكه این سرویس جایگزین نشده بلكه خلأ موجود را پر می كند. بدین ترتیب به جای این كه افراد برای ارسال محموله های خود به دفاتر پستی بازگشت كنند از سرویس الوپست استفاده می نمایند.
اقبال خواه با بیان این كه از سال ۱۳۹۵ و زمانی كه به بخش خصوصی پروانه اپراتورهای پستی داده شده، وارد فضای رقابتی شدیم اظهار داشت: در این مدت كسانی كه از سرویس های پستی استفاده می نمایند، شاهد بهبود بودند. ما در حوزه پست بین الملل هم اوضاع خوبی داریم و بااینكه نرخ های پستی بین المللی مطابق نرخ ارز در سال ۱۳۹۵ است و ما این هزینه را به صورت ریالی از مردم دریافت می نماییم، اما سرویس قابل قبولی داشتیم.
الوپیك از سیستم آنلاین پیك موتوری فراتر می رود
همین طور مهدی نایبی - بنیان گذار الوپیك - درباره راه اندازی سرویس الوپیك اظهار نمود: قبل از این الوپیك را بعنوان سیستم آنلاین جابجایی بسته بوسیله پیك موتوری می شناختند اما حالا می خواهیم سرویسی راه اندازی نماییم كه بتوان هر بسته ای را انتقال داد. هم چنین برنامه داریم هر سه ماه سرویس تازه ای را راه اندازی نماییم.
وی با بیان این كه شركت الوپیك با سابقه كمتر از سه سال در حال امضای قرارداد با شركت ۱۰۰ ساله پست است اظهار داشت: در شركت های خصوصی و دولتی به بلوغی رسیدیم كه سرویس دهی به كاربران راحت تر باشد و بنا بر این این همكاری را آغاز كردیم.
نایبی در پاسخ به چگونگی وضعیت كاربران iOS این سرویس توضیح داد: تمامی سرویس های الوپیك كه در گوشیهای همراه وجود دارند. در نسخه وب این شركت باز قرار داده می شوند. از طرفی ۳۰ درصد كاربران ما هنوز iOS هستند و ما در یك سال و نیم گذشته، درگیر سوژه تحریم اپلیكیشن ها بودیم اما درنهایت خاصیت های سرویس را به وب باز اضافه می نماییم.
بنا بر اعلام، كاركنان الوپست، بسته را از مشتریان در منزل دریافت و سایر مراحل توسط همین كاركنان دنبال می شود. مشتریان می توانند تمامی مراحل را توسط اپلیكیشن دنبال كنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب