زنان بیشتر اهل شبكه های اجتماعی اند یا مردان؟
به گزارش دیجیتالر برای خیلی از افراد میزان و نحوه استفاده زنان و مردان از شبكه های اجتماعی از جذابیت و اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، شبكه های اجتماعی كه این روزها بخش قابل توجهی از زندگی روزمره افراد را می سازند، از جانب خیل عظیمی از كاربران مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند بگونه ای كه طبق نظرسنجی های اخیر، تصور زندگی بدون گشت و گذار در پلتفرم شبكه های اجتماعی و فضای مجازی حدودا غیر ممكن به نظر می آید.
حالا تازه ترین تحقیقات و بررسی های كارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان داده است با اینكه استفاده زنان از شبكه های اجتماعی و گشت و گذار در فضای مجازی اندكی بیشتر از مردان است اما نكته جالب توجه اینجاست كه به جای ساعات و میزان مصرف، هدف استفاده آنها از اینترنت و شبكه های اجتماعی متفاوت می باشد. این بدان معناست كه زنان از پلتفرم های شبكه های اجتماعی و اپلیكیشن های پیام رسان بیشتر به منظور برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده می نمایند این در حالیست كه مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وب گردی و استفاده از شبكه های اجتماعی مشغول می شوند.
بر مبنای نتایج و یافته های تحقیقات صورت گرفته، زنان به میزان ۷۶ درصد از شبكه های اجتماعی و مردان اندكی كمتر، به میزان ۷۲ درصد از پلتفرم های مختلف اینترنتی استفاده می نمایند.
این نتایج حدودا یافته های قبلی در خصوص استفاده بیشتر زنان از فضای مجازی در مقایسه با مردان را تایید می كند.
در این گزارش كه در وب سایت brandwatch انتشار یافته است، همینطور ذكر شده است كه مردان بیشتر استفاده های تجاری از شبكه های اجتماعی و محیط اینترنت می كنند و نسبت به زنان، تمایل بسیار بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و افزایش تاثیرگذاری خود بر افراد پیرامون خود به خصوص در زندگی كاری و حرفه ای دارند در حالیكه زنان تمایل بیشتری برای به اشتراك گذاشتن زندگی خصوصی خود با دیگران و صحبت كردن درباره تجربیات شخصی و احساسی خود دارند.
در جای دیگر این گزارش درباره میانگین سنی كاربران شبكه های اجتماعی و فضای مجازی هم سخن گفته شده است كه به شرح زیر است:
۸۹ درصد از كاربران اینترنت در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند و بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت كه افراد در دهه بیست سالگی خود بیشترین تمایل را به استفاده از شبكه های اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران دارند. پس از آن، رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال است كه با اختصاص سهم ۸۲ درصدی در وب گردی در شبكه های اجتماعی، در رده دوم این جدول و لیست جای گرفته است. افراد در رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال هم ۶۵ درصد از مصرف محیط های مجازی اینترنت و استفاده از شبكه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند و در آخر، كاربران بالای ۶۵ سال قرار گرفته اند كه با ۴۹ درصد پایین ترین میزان استفاده از پلتفرم شبكه های اجتماعی را از آن خود كرده اند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب