با تلاش پژوهشگران آمریكایی

هوش مصنوعی ویدئوها را بر مبنای امواج مغزی بازسازی می كند

هوش مصنوعی ویدئوها را بر مبنای امواج مغزی بازسازی می كند به گزارش دیجیتالر پژوهشگران آمریكایی موفق شدند هوش مصنوعی را طوری آموزش دهند كه بتواند بر مبنای امواج مغزی، ویدئوهای دیده شده را بازسازی كند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، به نظر می آید كه بزودی شاهد پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی در خواندن ذهن خواهیم بود. شاید هوش مصنوعی بتواند با خواندن ذهن انسان ها، به بازسازی ویدئوهایی كه آنها دیده اند بپردازد.
پژوهشگران شركت روسی "نوروبوتیكز"(Neurobotics) موفق شده اند هوش مصنوعی را آموزش دهند تا ویدئوی اجسام گوناگون و امواج مغز انسان هایی كه آنها را نگاه می كنند، به كار بگیرد. ثبت این امواج، با كمك كلاه مخصوص نوار مغزی صورت گرفت. شركت كنندگان هنگام دیدن ویدئوهایی از طبیعت، افراد در حال ورزش و احساسات انسان ها، این كلاه را به سر گذاشتند تا امواج مغزی آنها ثبت گردد.
بعد از این مرحله، هوش مصنوعی كوشش كرد تا به مقوله بندی داده های نوار مغزی بپردازد و ویدئوهایی را بر مبنای آنها بازسازی كند. هوش مصنوعی در ۲۱۰ مورد از ۲۳۴ مورد تلاش خود توانست ویدئوها را با موفقیت دسته بندی كند و برچسب هایی مانند آبشار، ورزش و چهره انسان روی آنها بگذارد.


به نظر می آید كه بیشترین موفقیت هوش مصنوعی، در بازسازی زمینه ابتدایی تصاویر مانند شكل های بزرگ و رنگ ها بوده است. بازسازی جزئیات ظریف از حمله جزئیات چهره انسان، كار دشوارتری بود.
"ویكتور شارماس"(Victor Sharmas)، پژوهشگر "دانشگاه آریزونا"(U of A) در اینباره اظهار داشت: توانایی سیستم های هوش مصنوعی كه قابلیت خواندن ذهن را دارند، هم اكنون فقط در حد بررسی تفكرات سطحی انسان است. آنچه هم اكنون می بینیم، فقط تصویری از تجربه انسان است اما از بازسازی دقیق هم فاصله بسیاری ندارد.



1398/09/07
12:17:37
5.0 / 5
4344
تگهای خبر: آموزش , تجربه , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات