انتشار شعله های بزرگ از یك ستاره كوچك

انتشار شعله های بزرگ از یك ستاره كوچك دیجیتالر: گروهی از ستاره شناسان، تصویری از یك ستاره را ثبت كرده اند كه با وجود كوچك بودن، شعله بزرگی را منتشر نموده است.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، ستاره شناسان موفق شده اند از ستاره ای عكسبرداری كنند كه حدود هشت درصد جرم خورشید را دارد و ابرشعله ای از اشعه ایكس را از خود منتشر می كند. این انفجار پر از انرژی، مشكلی اساسی برای ستاره شناسانی بشمار می رود كه فكر می كنند چنین انتشاری از ستارگان كوچك برنمی آید.
جرم این ستاره موسوم به J0331-27"" كه یك ستاره كوتوله محسوب می شود، آنقدر كم است كه از مرز یك ستاره واقعی بودن می گذرد. اگر این ستاره جرم كمتری داشت، دیگر شرایط لازم برای تولید انرژی در آن دیده نمی شد.


شعله ها هنگامی منتشر می شوند كه میدان مغناطیسی موجود در جو یك ستاره، بی ثبات شود و فر بریزد تا به شكل ساده تری درآید. ستاره طی این مراحل، انرژی زیادی را كه در آن ذخیره شده، آزاد می كند.
این انتشار انفجاری انرژی، یك روشنایی ناگهانی را به وجود می آورد و به مطرح شدن معمای بزرگی منجر می شود.
"بیت استلزر"(Beate Stelzer)، از اعضای این گروه ستاره شناسان اظهار داشت: این كشف، جالب ترین بخش علمی پروژه بشمار می رود برای اینكه ما انتظار نداشتیم كه ستاره های كوتوله بتوانند انرژی كافی را در میادین مغناطیسی خود ذخیره كنند و چنین انفجاری را به نمایش بگذارند.




منبع:

1398/12/05
14:35:47
5.0 / 5
3825
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات