هوش مصنوعی مكان مناسب برای تاسیس ایستگاه شارژ خودرو برقی را پیدا می كند

خیابان های الكتریكی!

خیابان های الكتریكی! به گزارش دیجیتالر یک هوش مصنوعی آموزش دیده تا بتواند با خواندن بازخوردهای ۱۲ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی در ایالات متحده ایستگاه هایی که کارکرد کمی دارند یا جاهایی که تعداد ایستگاه کم است را پیدا کند. این برنامه قادر بود که با دقتی مشابه یک انسان اما با سرعتی بسیار بیشتر بازخوردها را بررسی کند تا شهرهایی با جمعیتی بین ۱۰ تا ۵۰ هزار نفر را که خدمات شارژ خودرو مناسبی دریافت نمی کنند شناسایی کند. این نتایج به بررسی سرمایه گذاری در زیرساخت های در ارتباط با وسایل نقلیه کمک می نماید و امکان بررسی بموقع این ایستگاه ها را به جای تکیه بر ارزیابی های دوره ای، کند و هزینه بر می دهد.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از سایمکس، باآنکه وسایل نقلیه الکتریکی که سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شوند نظر خیلی از رانندگان را به خود جلب کرده اما گروهی دیگر از خدمات شارژ رسانی به این ماشین ها اطمینان ندارند. ساخت شبکه ای از ایستگاه های شارژ قابل اطمینان کار سختی است چونکه جمع آوری اطلاعات از ایستگاه های مستقل کاری چالش برانگیز است. حالا محققان در مجله ی پترنز(patterns) از ساخت یک هوش مصنوعی خبر دادند که می تواند بازخورد مشتری ها را بررسی کند تا بتواند ایستگاه های ناکارآمد یا از کار افتاده را پیدا کند.
عمر آسنسیو(Omar Asensio) محقق اصلی و استادیار دانشکده سیاست های عمومی در موسسه ی فناوری جورجیا می گوید: ما میلیاردها دلار سرمایه بخش خصوص و دولتی را صرف ساخت زیربنای وسایل نقلیه الکتریکی می نماییم اما واقعا درک درستی از اینکه این سرمایه گذاری ها چقدر به نفع مردم است نداریم.
رانندگان وسایل نفلیه الکتیکی این مشکل را حل کرده اند. آنها در اپلیکیشن هایی که برای یافتن ایستگاه های شارژ الکتریکی ساخته شده گروه هایی ساخته اند و در آن بازخورد خود از ایستگاه ها را به اشتراک می گذارند.
محققان تلاش می کنند تا با تجزیه و تحلیل این نظرات درک بهتری از مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند پیدا کنند.
آسنسیو و همکارانش به کمک این هوش مصنوعی توانستند پیشبینی کنند که آیا یک ایستگاه خاص در یک روز به خصوص کارآمد و مفید بوده یا خیر. آنها همینطور متوجه شدند که مکان هایی با جمعیت کم بین ۱۰ تا ۵۰ هزار نفر خدمات کمتری دریافت می کنند و گزارشات مکرری از مشکل دسترسی به ایستگاه در این مکان ها وجود داشت. این جوامع بیشتر در ایالت های غربی و میانه غربی مانند اورگن(Oregon)، یوتا(Utah)، داکوتای جنوبی(South Dakota)، نبراسکا(Nebraska) و هاوایی(Hawaii) وجود دارند.
آسنسیو می گوید: هنگامی که افراد تجربه خود در ارتباط با شارژ وسیله ی نقلیه را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، رفتاری جامعه پسند و در طرفداری محیط زیست انجام می دهند که این مورد اطلاعات رفتاری غنی برای یادگیری ماشین در اختیار ما قرار می دهد.
سامیر دارور( Sameer Dharur) از انستیتوی فناوری جورجیا و از نویسندگان این مقاله می گوید: برخلاف داده ها بررسی کردن متن برای کامپیوترها کار دشواریست. یک بازخورد امکان دارد به اندازه ی سه کلمه کوتاه باشد یا ۲۵ تا ۳۰ کلمه داشته باشد و در آن غلط املایی و تنوع مبحث وجود داشته باشد. کاربران حتی گاهی شکلک های خندان و شکلک هایی دیگر هم به متن اضافه می کنند.
برای حل این مشکل آسنسیو و گروهش زبان مناسب گفتگو در مورد وسایل نقلیه الکتریکی را برای الگوریتم شان تنظیم کردند. آنها با بازخوردهای ۱۲۷۲۰ ایستگاه شارژ الکتریکی در ایلات متحده این هوش مصنوعی را تعلیم دادند و این نظرات را به هشت دسته تقسیم بندی کردند: عملکرد، در دسترس بودن، قیمت، مکان، نمایندگی، تعامل کاربران، مدت زمان سرویس دهی و میزان نگرانی از نرسیدن بموقع به ایستگاه. این هوش مصنوعی در عرض چند دقیقه دقتی ۹۱ درصدی و قدرت یادگیری بالا در تجزیه و تحلیل داده ها به دست آورد.
آسنسیو می گوید: این مرحله ی مهمی در جهت حرکت به سمت گسترش هوش مصنوعی است. این هوش ها نه تنها می توانند مانند انسان ها خوب عمل کنند بلکه در بعضی موارد بهتر از متخصصان عمل می کنند.
برخلاف ارزیابی های پرهزینه قبلی، هوش مصنوعی می تواند هزینه های تحقیقات را کاهش داده و اطلاعاتی استاندارد و بموقع عرضه نماید. انتظار می رود بازار شارژ وسایل نقلیه تا سال ۲۰۲۷ رشدی ۲۷ میلیارد دلاری داشته باشد.
این روش بینشی جدید در مورد رفتار مصرف کنندگان بوجود می آورد و تجزیه و تحلیل راهکارها را سرعت می بخشد و مدیریت زیرساخت ها را برای شرکت ها و دولت آسان تر می کند. برای مثال یافته ها نشان داده است که کمک مالی به توسعه این زیرساخت ها موثرتر از فروش ماشین های الکتریکی است.
درحالی که این فناوری قبل از توزیع با محدودیت هایی همچون احتیاج به کاهش قدرت پردازش کامپیوتری روبه رو است، آسنسیو و همکارانش امیدوارند با پیشرفت علم تحقیقات آنها درهای جدیدی به روی مطالعاتی عمیق تر در حوزه تساوی اجتماعی باز کند تا پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشد.



1399/11/06
14:30:51
0.0 / 5
371
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات