اسباب كشی یوتیوب به گوگل كلود

اسباب كشی یوتیوب به گوگل كلود دیجیتالر: بخشهایی از سرویس ویدیویی یوتیوب از زیرساخت دیتاسنتر داخلی گوگل به پلت فرم گوگل کلود منتقل می شود.



به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، این خبر که از طرف توماس کوریان، مدیر سرویس ابری گوگل اعلام گردید نشان میدهد گوگل به دنبال توسعه سهم خود از بازار رو به رشد رایانش ابری است و اتکای کمتری به تبلیغاتی پیدا می کند که در موتور جست و جوی وب و سایر سرویسهای این شرکت به نمایش درمی آیند.

گوگل از نظر تاریخی برای اداره اپلیکیشنهای پراستفاده در سرورهای کامپیوتری دیتاسنترهایش به سیستمهای خود متکی بوده است. پلت فرم گوگل کلود بصورت جداگانه در کنار زیرساخت گوگل فعالیت داشت و بعنوان مثال گوگل موتور جست و جوی عظیم خودرا به گوگل کلود منتقل نکرده است.

اما دیدگاه این شرکت درباره اینکه محصولات برترش همانند اپلیکیشنهای شرکتهای دیگر از سرویس ابری استفاده کنند، تغییر کرده است. این تغییر عملکرد گوگل را به رقیبان آمریکایی اصلی خود شامل آمازون و مایکروسافت نزدیکتر می کند.

آمازون در سال ۲۰۱۹ اعلام نمود کسب وکار مصرف کننده این شرکت آخرین پایگاه داده اوراکل را به نفع پایگاه داده خدمات وب آمازون (AWS) کنار گذاشته است. مایکروسافت هم به دنبال متکی کردن بیشتر شبکه اجتماعی لینکدین و بازی ویدیویی مایکروسافت به سرویس ابری آزور است.

مدیرعامل گوگل کلود اظهار داشت: سرویس Workspace گوگل که سابق بر این بعنوان جی سوئیت شناخته می شد، اپلیکیشن ناوبری ویز و گروه جست و جوی هوش مصنوعی "دیپ مایند" همگی متکی به زیرساخت ابری گوگل هستند.

یوتیوب متفاوت می باشد. ابزار تحلیلی الکسای آمازون نشان میدهد یوتیوب دومین وب سایت بزرگ در اینترنت با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه است. گوگل یوتیوب را در سال ۲۰۰۶ به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری نموده بود.

تصمیم گوگل جهت استفاده از منابع ابری عمومی برای یوتیوب و سایر خدمات مصرف کننده ممکنست شرایط را برای کارمندان فروش این شرکت آسان تر کند چونکه آنها دائما تلاش می کنند شرکتهای بزرگ را متقاعد کنند اپلیکیشنهای خودرا روی سرویس ابری گوگل ساخته و اداره کنند. حالا فروشندگان گوگل می توانند بگویند سرویس ابری گوگل آن قدر خوب است که برای کسب وکار مهم این شرکت استفاده می شود.

این مبادرت به مرور زمان درآمد خدمات ابری گوگل را افزایش خواهد داد. حدود ۵۸ درصد از درآمد آلفابت – شرکت مادر گوگل – در سه ماهه نخست از موتور جست و جوی گوگل و بخشهای دیگر شامل تبلیغات به نمایش درآمده در موتور جست و جوی وب گوگل، جی میل، نقشه گوگل و مقصدهای آنلاین دیگر تحت اداره این شرکت بود. کسب وکار ابری گوگل که شامل سرویس ابری عمومی و Workspace است سهم هفت درصدی داشت اما رشد سریعتری پیدا کرد.

واحد ابری گوگل حاشیه سود عملیاتی آلفابت را به سبب میلیاردها دلار ضرر سالانه ای که در سه سال قبل داشته، محدود کرده است اما خدمات وب آمازون که بزرگترین فراهم کننده خدمات زیرساخت ابری است به منبع کلیدی سود برای آمازون تبدیل گشته است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمار شرکت تحقیقاتی گارتنر نشان میدهد زیرساخت ابری گوگل در سال ۲۰۱۹ سهم پنج درصدی از بازار خدمات ابری داشت در صورتیکه سهم آمازون ۴۵ درصد و مایکروسافت حدود ۱۸ درصد بود.





منبع:

1400/03/16
17:13:09
5.0 / 5
297
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات