استفاده از سیمکارت اعتباری چه مقرراتی دارد؟

استفاده از سیمکارت اعتباری چه مقرراتی دارد؟ اگر مشترک سیمکارت اعتباری،  هیچگونه تراکنشی شامل مکالمه و پیامک در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته و اعتبار ریالی نداشته باشد، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی سیمکارت را بصورت دوطرفه قطع یا سلب امتیاز کند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا، سیمکارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را می توان بصورت حضوری بوسیله نمایندگی های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا بصورت غیرحضوری بوسیله پورتال یا فروشگاه های مجازی اپراتورها تهیه کرد. همانطور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نموده، قطع یک طرفه، فرایندی که است امکان برقراری ارتباط (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی) را از مشترک سلب می کند و مشترک فقط قادر به دریافت مکالمه و پیامک است. قطع دوطرفه نیز فرایندی است که امکان برقراری ارتباط (به جز تماسهای صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی) را از طرف مشترک سلب می کند.
سلب امتیاز فرایندی است که مجوز حضور مشترک در شبکه لغو و امتیاز استفاده شماره از مشترک سلب می شود و اپراتور می تواند شماره تخصیص داده شده را به اشخاص دیگر واگذار کند. همین طور در روش های مختلف اطلاع رسانی به مشترک، اپراتور باید درباره افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقیمانده، قطع یک طرفه و دوطرفه، وضعیت اعتبار و سایر موارد ضروری با بهره گیری از روشهای ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک و یا با بهره گیری از سایر روشهای ارتباطی بدون دریافت هزینه به مشترک اطلاع رسانی کند.
مقررات استفاده از سیمکارت اعتباری
دارنده پروانه فقط بعد از ثبت نام، اجازه حضور در شبکه و مجوز استفاده از خدمات را به مشترک می دهد. اپراتور با اتمام اعتبار مشترک می تواند بعد از اطلاع رسانی لازم برای قطع یک طرفه شماره اقدام نماید.
اگر مشترک هیچگونه تراکنشی (شامل: مکالمه، پیامک و...) در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد، درصورت عدم کارکرد در مدت سه ماه توسط مشترک، دارنده پروانه می تواند درصورت وجود اعتبار بعد از اطلاع رسانی به ازای هر دوره یک ماهه به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه مکالمه پایه برای جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک بکاهد و در این صورت مشترک مجاز است از باقیمانده اعتبار خود استفاده نماید. همین طور اگر مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی سیمکارت را بصورت دوطرفه قطع یا سلب امتیاز کند.
با انجام هر تراکنش از جانب مشترک، بازه زمانی مجدد (به مدت سه ماه) برای مشترک تعیین می شود و آخرین تراکنش مبنای شروع مهلت سه ماهه خواهد بود. دارنده پروانه می تواند درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک تا اتمام اعتبار سیمکارت، برای جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک بکاهد.
دارنده پروانه می تواند در وضعیت قطع یک طرفه و دوطرفه سیم، تمامی خدمات سیمکارت را مسدود کند ولی موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برای مشترک برقرار کند. در وضعیت قطع دوطرفه، دارنده پروانه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند. دارنده پروانه موظف است اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه، قطع دوطرفه و سلب امتیاز را در قرارداد با مشترکین خود ارائه کند.




1400/06/04
18:47:48
5.0 / 5
143
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات