در انگلیس؛

متا برای عدم لغو ادغام گیفی مبارزه می کند

متا برای عدم لغو ادغام گیفی مبارزه می کند به گزارش دیجیتالر متا پلتفرمز( مالک فیس بوک)  روز گذشته خواهان تجدید نظر رای دادگاه انگلیس درباره فروش گیفی شد.


به گزارش دیجیتالر به نقل از رویترز، متا اعتقاد دارد این حقیقت که اسنپ ( رقیب این شرکت) مبلغ کمتری برای خرید شرکت تهیه کننده تصاویر متحرک عرضه کرده بود، منطق مورد استفاده برای پیشگیری از معامله را تضعیف می کند. سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) سال قبل به متا دستور داد تا گیفی را که در ۲۰۲۰ میلادی خریده بود، بفروشد. بر اساس گزارش ها با تاکید بر این استدلال که تبلیغات نوپای گیفی امکان دارد قابل توجه باشد، معامله مذکور به حذف یک رقیب بالقوه در نمایش تبلیغات منجر گردیده است. این ادغام به مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ امکان می دهد تا دسترسی رقبا به گیف ها را محدود کنند. رای دادگاه برای لغو این معامله نشان دهنده گامی مهم در سختگیری ضد شرکتهای بزرگ فناوری است. دانیل جوئل، وکیل متا، در اولین روز از جلسه چهار روزه دادگاه تجدیدنظر رقابت، گفت سازمان CMA به مدت۱۴ ماه پیشنهاد غیر رسمی رقیب متا (اسنپ) برای خرید گیفی به قیمت ۱۴۲ میلیون دلار کتمان کرده بود. این رقم کمتر از نصف ۳۱۵ میلیون دلاری است که متا برای خرید گیفی پرداخته است. جوئل اضافه کرد: ارزش پایینی که اسنپ برای خرید گیفی عرضه کرد، نشان داد که این شرکت هم مانند متا، اعتقاد دارد که تجارت تبلیغاتی گیفی پتانسیل واقعی ندارد. ایشان در ادامه اظهار داشت: CMA از اسنپ نپرسید که آیا ارزشی به کسب و کار تبلیغاتی گیفی قائل شده است یا خیر. درآمد گیفی در آمریکا ۰.۰۵ درصد درآمد تبلیغات متا است. این درحالی است که گیفی در انگلیس یا نقاط دیگر هیچ تبلیغی نفروخته است. اسنپ بعداً Gfycat، رقیب گیفی را خرید.


منبع:

1401/02/07
17:30:49
5.0 / 5
521
تگهای خبر: اینستاگرام , تبلیغات , رقابت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات