انیمیشنی که طراحی جدید موشک استارشیپ را نشان میدهد

انیمیشنی که طراحی جدید موشک استارشیپ را نشان میدهد دیجیتالر: ایلان ماسک بتازگی با توییت انیمیشنی در صفحه توییتر خود از نحوه ارسال نسل جدید ماهواره های اینترنتی استارلینک به فضا رونمایی کرده است.


به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، "پِز"(Pez) یکی از محبوب ترین آب نبات های خوشبو کننده دهان در سرتاسر جهان است. این آبنبات ها در یک نگهدارنده و پخش کننده که به شکل انواع شخصیت های سرگرم کننده ایجاد می شود، قرار می گیرند.
حالا به نظر می آید که "ایلان ماسک" برای طراحی موشک استارشیپ خود از نگهدارنده های آبنبات "پِز" الهام گرفته است.


بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس" انیمیشن جدیدی را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته است که نشان داده است چگونه یک موشک "سوپرهوی" ۲۱۶ میلیون دلاری می تواند ماهواره های "استارلینک" را در فضا رها کند، درست مانند آبنبات های موجود در پخش کننده "پِز".
ماسک این هفته انیمیشنی از فضاپیمای استارشیپ به اشتراک گذاشت و حتی به شوخی نوشت که اسپیس ایکس باید یک مدل واقعی استارشیپ برای آبنبات های "پِز" بسازد.
استارشیپ یک موشک گلوله شکل با قابلیت استفاده مجدد است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برای حمل خدمه و محموله به ماه و حتی مریخ در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اسپیس ایکس توضیح داد: استارشیپ قدرتمندترین پرتابگر جهان خواهد بود که تابحال ساخته شده و توانایی حمل بیش از ۱۰۰ تُن وزن به مدار زمین را دارد.
حالا، انیمیشن جدیدی که در جریان نشست "All-Hands" در روز پنج ژوئن و پیش از اشتراک گذاری آن توسط ماسک در توییتر ارائه شد، نشان داده است که اسپیس ایکس درحال برنامه ریزی جهت استفاده از استارشیپ برای استقرار نسل بعدی ماهواره های استارلینک است.
این انیمیشن، استارشیپ را در مدار بالای زمین نشان داده است در حالیکه ماهواره های استارلینک که در داخل آنها قرار گرفته اند، درست مانند آبنبات های موجود در دستگاه پخش کننده "پِز" به فضا پرتاب می شوند.
ماهواره ها از راه یک شکاف باریک در کناره موشک به بیرون پرتاب می شوند، در حالیکه هنوز در وضعیت پیکربندی تا شده خود قرار دارند.
استارلینک مجموعه ای متشکل از بیش از ۲۰۰۰ ماهواره در مدار پایین زمین است که اتصال به اینترنت را برای بیشتر بخش های جهان فراهم می آورد.
در حالیکه این ماهواره های اینترنتی هم اکنون با استفاده از موشک های فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس در فضا مستقر می شوند، ماسک اخیرا توضیح داده که چگونه نسل بعدی این ماهواره ها به نام"Starlink V۲.۰" برای استقرار به موشک استارشیپ متکی خواهند بود.
به نقل از او، این تنها چیزی است که می تواند ماهواره های "استارلینک دو"(Starlink Two) را حمل کند. ما هم اکنون نخستین "استارلینک دو" را تولید کرده ایم، و این ماهواره هفت متر طول دارد. فالکون اندازه و قابلیت حمل "استارلینک دو" به مدار را ندارد.
اندازه "Starlink V۲.۰" تقریباً چهار برابر ماهواره های استارلینک فعلی است و وزن هر کدام ۲۷۶۰ پوند(۱۲۵۲ کیلوگرم) است.
با این وجود، پیش از این که استارشیپ بتواند پرتاب این ماهواره های نسل بعدی را شروع کند، باید نخستین پرواز مداری خویش را انجام دهد.
اسپیس ایکس در ابتدا قصد داشت استارشیپ را در ژانویه سال ۲۰۲۲ به مدار پرتاب کند، اما بعد از ارزیابی زیست محیطی پایگاه پرتاب بوکاچیکا توسط اداره هوانوردی فدرال(FAA) مجبور به تاخیر در این کار شد.
ماسک متعاقباً بیان کرد که این پرتاب امکان دارد در ماه مه صورت گیرد، بااینکه این پنجره زمانی حالا گذشته است.
تا به امروز، مجموعه موشک های استارشیپ، ۹ پرواز آزمایشی را تجربه کرده اند. بعضی از آنها با موفقیت مسافت های کوتاه را طی کرده اند، در حالیکه برخی دیگر در زمان فرود منفجر شده اند.
آخرین پرتاب آزمایشی این موشک ها در روز پنجم مه سال ۲۰۲۱ با نمونه اولیه استارشیپ SN۱۵ انجام شد.
این فضاپیما یک پرواز آزمایشی در ارتفاع ۳۳ هزار فوتی(۱۰ کیلومتر) را با موفقیت به انجام رساند و فرودی نرم داشت.
بااینکه که استارشیپ هنوز به مدار مورد نظر خود سفر نکرده اما اسپیس ایکس از همین حالا مشتریان خاص خویش را دارد.
به نقل از این شرکت فضایی، در سال ۲۰۲۳، "یوساکو مائزاوا"(Yusaku Maezawa)، کارآفرین ژاپنی و خدمه مأموریت "ماه عزیز"(dearMoon) نخستین مسافران غیرنظامی را سوار بر استارشیپ به سمت ماه خواهند فرستاد. آنها در طول این سفر یک هفته ای، گذری از کنار ماه خواهند داشت.
این پرواز گامی مهم در جهت ایجاد دسترسی به فضا برای افرادی است که رویای سفر به فضا را در سر می پرورانند.
اسپیس ایکس از زمانی که مجموعه ماهواره های استارلینک خویش را برای نخستین بار به فضا پرتاب کرد، با انتقاداتی روبرو بوده است، این انتقادات که به طور عمده از جانب اخترشناسان است، نگرانی آنها بر تأثیر این ماهواره های درخشان بر رصد آسمان شب را نشان داده است.
ناسا همینطور درباره پیشنهاد جاه طلبانه اسپیس ایکس برای استقرار ۳۰ هزار ماهواره بعنوان بخشی از نسل دوم سرویس اینترنت مداری، ابراز نگرانی کرده است.
اسپیس ایکس تابحال مجوز پرتاب حدود ۱۲ هزار ماهواره را دریافت کرده و تابحال ۲۰۰۰ ماهواره را نیز پرتاب به فضا فرستاده است، اما می خواهد تعداد آنها را برای بهبود پوشش اینترنت در سرتاسر جهان افزایش دهد.
ناسا اظهار داشت که پر کردن مدار با این تعداد ماهواره می تواند بر مأموریت های علمی و پروازهای فضایی انسان تأثیر بگذارد و هشدار داد که این مورد می تواند منجر به افزایش قابل توجه برخوردهای فضایی شود.



منبع:

1401/03/22
10:16:29
5.0 / 5
442
تگهای خبر: اینترنت , تجربه , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات