حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۳۰۷

رقبای اروپایی گوگل خواهان کنترل سرویس خرید این شرکت شدند

رقبای اروپایی گوگل خواهان کنترل سرویس خرید این شرکت شدند دیجیتالر: بیش از 40 رقیب اروپایی سرویس خرید گوگل، از رگولاتورهای آنتی تراست این منطقه خواسته اند تا با بهره گیری از قوانین تازه وضع شده، تضمین کنند این شرکت از دستوری که در 2017 صادر شده پیروی می کند.


به گزارش دیجیتالر به نقل از رویترز، طبق این دستور گوگل باید اجازه رقابت بیشتری را در صفحات جستجوی خود فراهم آورد. در همین زمینه کمیسیون اتحادیه اروپا ۵ سال قبل جریمه ای ۲.۴ میلیارد یورویی برای گوگل تعیین و به شرکت اعلام نمود باید ارجحیت دادن به خدمات خرید خودرا متوقف نماید. این شرکت آمریکایی اعلام نمود هنگام حراج تبلیغات مربوط به خرید که در ابتدای صفحات جستجو دیده می شود در قبال سرویس خرید خود و رقبا یکسان رفتار می کند. اما در نامه ای که به مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا ارسال شده، ۴۳ شرکت همچون شرکت انگلیسی «Kelkoo»، «لوگاید» فرانسه، «پرایس رانر» سوئد و idealo آلمان اعلام نموده اند پیشنهاد مذکور قانونا کافی نبوده و در حراج های آگهی برای آنها مزیتی فراهم ننموده است. در نامه شرکت های مذکور آمده است: کمیسیون اتحادیه اروپا باید با حذف واحد خرید گوگل نتایج صفحات جستجوی کلی را برای بیشتر شرکت های مرتبط باردیگر باز گشایی کند برای اینکه واحد خرید گوگل اجازه هیچ نوع رقابتی نمی دهد. بگفته شرکت های اروپایی مکانیسم گوگل قانون بازارهای دیجیتال(DMA) را نقض می کند. DMA قانون جدید اتحادیه اروپا است که با هدف کنترل قدرت شرکت های فناوری بزرگ ارائه شده و از ماه می سال آینده اجرائی می شود. در بخش دیگری از نامه آمده است: با در نظر گرفتن چهارچوب قانونی بی ابهام جدید، حالا زمان عمل به آن فرا رسیده است.

1401/07/26
10:04:43
5.0 / 5
412
تگهای خبر: تبلیغات , خدمات , دیجیتال , رقابت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات