معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح كرد

ایده های اقتصادی زنان توسط سرمایه گذاران دیده نمی گردد، پول نفت وارد زیست بوم كارآفرینی نشود

ایده های اقتصادی زنان توسط سرمایه گذاران دیده نمی گردد، پول نفت وارد زیست بوم كارآفرینی نشود دیجیتالر: معاون علمی وفناوری رییس جمهور با اشاره به اینكه مدیرعامل 350 شركت دانش بنیان از بین زنان هستند، اظهار داشت: این آمار به این معناست كه 12 درصد از مدیران شركت ها خانم هستند و 25 درصد از شركت ها مدیران و یا عضو هیات مدیره خانم دارند.



به گزارش دیجیتالر به نقل از ایسنا سورنا ستاری روز سه شنبه، 8 اسفندماه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان با اشاره به اینكه در اوایل انقلاب 170 هزار دانشجو وجود داشت، اظهار نمود: 100 هزار نفر از این تعداد در خارج از كشور تحصیل می كردند و زنان 23 درصد از دانشجویان را تشكیل می دادند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بالای دانشجویان ایرانی در كشور آمریكا كه در ابتدای انقلاب سبب شده بود ایران رتبه اول در تعداد دانشجویی در آمریكا را داشته باشد، اضافه كرد: این در شرایطی است كه امروزه 4.7 میلیون نفر دانشجو در كشور وجود دارد كه 47 هزار نفر آنها در خارج از كشور تحصیل می كنند كه تنها 10 هزار نفر از آْنها در آمریكا هستند.

معاون علمی وفناوری رییس جمهور با اشاره به این كه 56 درصد از دانشجویان كشور را زنان تشكیل می دهند، خاطرنشان كرد: آمریكا، كانادا و استرالیا مقصد اصلی نخبگان ایرانی هستند و همینطور ورودی خانم ها به دانشگاه ها نزدیك به 56 درصد است؛ اما آمار مربوط به خروج آنها به 40 درصد می رسد كه این مسئله نشان دهنده ضعف در سیستم آموزشی كشور است.

ستاری با تاكید بر اینكه زیست بوم كارآفرینی در كشور وجود ندارد، اظهار داشت: زیست بوم كارآفرینی نیاز به پول دارد، اما نباید هر پولی مانند پول نفت كه رانت به حساب می آید، وارد این زیست بوم شود. حضور بخش خصوصی در بازار استارتاپ ها به جای سرمایه گذاری در حوزه سكه و دلار باید تقویت شود.

وی با تاكید بر تولید اكوسیستم كارآفرینی اضافه كرد: باید اكوسیستم كارآفرینی در كشور تولید شود تا كسب وكارهای واقعی در كشور تولید شود.

وی در ادامه اظهار نمود: در كار استارتاپ ها روزمرگی وجود ندارد و دوران استخدام های دولتی به آخر رسیده است و باید به دنبال كارآفرینی در كشور بود.

ستاری با انتقاد از اینكه ایده های اقتصادی زنان توسط سرمایه گذاران دیده نمی َشود، ادامه داد: این در شرایطی است كه حضور مردان در اقتصاد از پیش اثبات شده است، تنها 2 درصد از مالكیت جهانی در دست زنان قرار دارد، همینطور 55 درصد فارغ التحصیلان علوم كامپیوتری خانم ها هستند، در حالیكه حضور آنها در فضای كسب و كار محدود شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در انتها تصریح كرد: باید تعداد سرمایه گذاران حامی زنان در جامعه افزایش یابد و جوانان بدانند هر تغییری نیاز به هزینه ای دارد، دولت از حوزه كسب و كار حمایت می كند و این اراده افراد است كه سبب كارآفرینی می گردد.




1396/12/08
22:27:11
5.0 / 5
4428
تگهای خبر: سرمایه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
دیجیتالر
digitaler.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیتالر محفوظ است

دیجیتالر

معرفی محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات